Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1355 ggr
Candela
0

Tidningspapper som bottenmaterial?

Jag ska testa ifall jag är allergisk mot spånet i buren, och funderar på om jag kan använda tidningspapper som Bottenmaterial under en period?

Om det fungerar (om mina allergiska besvär försvinner) tänkte jag i så fall införskaffa toa-lätt. Men jag vill inte göra det i "onödan" ifall det inte är spånet som är problemet.

Så frågan återstår, kan man använda tidningspapper? (eller något annat?)

[Avarice]
0

Det borde funka fint, vissa tror att trycksvärtan är giftigt men detta är fel Glad Kan varmt rekommendera Toa-Lätt ifall det visar sig vara spånet som är problemet.

Lojs
0

Ja, tidningspapper borde inte vara någon fara under en period. Jag har själv tidningspapper under mitt strö. Jag hade strimlat pappret så att det passar bättre som underlag.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Hamsterlycka
0

Det borde funka, men strimla det då som Lojs säger!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Candela
1

Jo, jag hade tänkt göra det Glad Man skulle ha haft en dokumentförstörare..

[Alva_Hamster]
0
[Avarice]
1

Utveckla?

Twisted_T
0

Ja tidningspapper fungerar fint :) har det under mitt bottenströ varje gång. Men hade nog ändå provat med att byta till toa-lätt. Provade provisoriskt med bara tidningspapper en gång och trycksvärtan är ju inte farlig, men däremot blev det en del färg på hamsterns tassar och på akvarierutorna, det kommer på kläder och sånt med. Så ja, inte farligt men det är bättre med toa-lätt. Känner du av allergi när du har toa-lätt så är det ju något annat som är problemet och inte spånet. Eftersom det bara är papper. Möjligtvis om det skulle vara damm i sådanafall, det finns ju det i vissa påsar med strö.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Candela
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har rivit ett ton tidningspapper, och Tesla äääälskar att hon kan smyga omkring i det utan att jag knappt ser henne Flört

Och jag känner inte längre av någon allergi!