Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 668 ggr
Bulbakin
0

Grubbel!

Nu är det såhär att det är andra gången jag försöker få par kids med mina guldisar. Aldrig haft liknande problem innan. Men åter till saken. De har parats en gång förr och fick ett gäng men pga att en gäst på besök (då jag inte var hemma) lyckats låta en unge komma i närheten och stressat upp honan så hon glufsa i sig ungarna som godis. Nu verkar hon inte kunna bli på tjocken och jag kännet att de får räcka efter tredje försöket. Hon ska ha ungar inatt eller imorgon. Pluttan gick fint upp i vikt som planerat men nu ser hon åter pinnsmal ut och verkar ha gått ner i v igen.. :( Förlåt om ja skriver rörigt men allt känns rörigt just nu

Bruden-Mbuti
0

kanske får hon panik efter det som tidigare hände och vill inte bli mor igen.

hur är hon vid brunst och parning?

låter hon hanen skrida till verket eller bråkar hon å försöker säga ifrån?

Bulbakin
0

Hon har aldrig sagt ifrån, brunstar som vanligt (väldigt villig) och de håller på i ca 40 min. kan dom liksom undvika på annat sätt? för de har jag aldrig hört talas om förr.

Slugawoo
0

hon kanske är för gammal?

Bulbakin
0

hon är nu 7 månader. jag har kollat både hanen o honan att de är i fin form o allt.

Bruden-Mbuti
0

testa en sista gång med en annan hane som redan fått kull/kullar. ett säkert kort. blir det inget då heller då är det ingen ide att försöka igen.