Hamsteruppförare skåne/blekinge?
Är det någon här som vet någon bra uppfödare av guldhamster LH gärna inte mer än 2h från sölvesborg? Men finns det någon annan som endå är längre bort men endå finns i Blekinge eller skåne så är jag intresserad av det med :)
Hej. Jag vet en tjej i skurup som här kallar sig Nakuta som har flyttfärdiga hon ungar till salu. Själv fick jag i onsdags ungar efter 2 blå bärare och finns i ystad
Rax Hamstrar på facebook.
Jag har en Dvärghamster tjej till salu i Skåne om det skulle vara intressant ?
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
#2 Hon skrev ju guldhamster. =)
#3 Men får jag inte fråga ändå !
Ha det bra !
Porlarmarkens uppfödning finns i Skåne. Hon är reggad i SHF.
// Sofia
#4 Hihi självklart. :) Men om man skriver guldhamster så vill man ju ha guldhamster och inte dvärghamster. :) Om man vill ha dvärghamster skriver man ju det. =)
#5Det är väll Dessiré´s uppfödning?
Jag tror inte hon skulle ha en kull förrens nästa år?
De kommer vara leveransklara till sommaren 2013! :)
Tänkte bara fråga eftersom det inte finns så många uppfödare här nere :)
Ha det bra !
#9 Okej! :)
Hmmm #1 Det kan nog vara av intresse :) 2h är ju inte jättelångt, men har du bilder på ungarna eller någon hemsida eller så? :)
#2 Hmm, nej jag är inte intresserad av en dvärghamster. Men tack så mycket endå :D
#5 Hmm, jo jag var inne där innan men hon ska ju inte ha ungar förräns nästa år :/ Men man vet alldrig, kanske köper någon unge av henne ^^ Har för mig att hon som har den uppfödningn bor ungefär 2h från sölvesborg. Kan det stämma?
Jag har 3 honor till salu, finns i skurup, men kan möta upp på de flesta ställen is skåne finns bild på 2 av dom på min sida så kika gärna in 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
#12 Haha, jag mejlade dig idag om hamsterunge xD Däremot en hane men jag kan nog tänka mig en hona, för jag blev faktiskt lite kär i Tingeling. Jag och en kompis tänkte att vi skulle starta en hamsteruppfödning och har letat hamstrar ett tag. Så 2-3 honor hade vi tänkt sen en hane till att börja med :) Men jag köper gärna en hona av dig :D Ska jag mejla dig eller? :P
#1 Oj, jag missförstod dig nog. Trodde att det stod att du bodde i skurup :3 Men när blir dom ungarna leveransklara? Vart bor du?
Jag bor i ystad. Mina är födda i onsdags så dröjer ju ngr veckor innan de är flyttfärdiga ;)
#14 Det är lugnt! Jag kan vänta, jag har lång tid på mig :D Men om du har en hane i kullen så köper jag mer än gärna den! :D Men ska jag typ mejla dig då eller mejlar du mig? Vad har du för mejladress? :3
Du kan hålla span på www.123minsida.se/chocolatebreeze
#13 Jag har ej fått mail, men skriv gärna igen, för tingeling e helt underbart fin 
Amor vincit omnia
#17 Okej, är hon lev klar föresten? :D
#16 Okej, det ska jag! Men kan jag tinga en redan nu? :D Det stod typ en hona och en hane. Vet inte om jag har rätt men det är ungarna i kullen väll? xD :P
Det finns 4 ungar och det där står är önskemål fr bliv köpare ;) Nakutas ungar är flyttfärdiga.
#19 Jaha, okej :D Jo, det vet jag att hennes ungar är lev klara men jag vill köpa från dig också :P Men har du någon som inte är tingad ur den kullen föresten? :o
Ska TS börja föda upp hamstrar med en kompis "bara sådär" så tycker jag ni/ du ska kolla upp lite fler uppfödare.. Bland annat kan man ju lära sig allt som finns att veta om ämnet av Desiré ( Porlamarkens ) som hållt på många år! Vissa andra uppfödare har inte så stor koll på vad som är släkt med vad, vilka färger som fungerar ihop osv… Inte i skåne iaf.. Det har jag bittert fått erfara. Lycka till TS m polare!
Rax: Varför har du bytt namn???
#21 med att skriva att vissa uppfödare inte har så stor koll på färger och så, och sen skriva inte i skåne i alla fall, är lite som att dra alla över en kam (vill inte skapa bråk, men kändes nästan som om du menade alla utom Desiré), Jag bor i skåne, och har ganska bra koll på färger som kan och inte kan (bör) blandas, och vilka som är släkt med vilka har jag åtminstonde så bra kolla på mina egna, och även på de jag köper in.
Amor vincit omnia
Så bra Nakuta. Men förslagen jag fått från flera uppfödare i Skåne när jag letade lämplig hona till en creme ds lh hane, var rent katastrofala, framförallt färgmässigt. Och om man ska dra igång en avel och redan från början blandar fel färger och teckningar, blir det ju inte så kul. Tack och lov att iaf jag kunnat höra med Desi vad hon tyckt om några av förslagen! :C
#21 tycker verkligen ej det har med tråden att göra men nu heter "mina" hamstrar RAX i "efternamn" då de har rex i sig. Antar att det inte är mig hon menar heller då hon hänvisar andra till mig.
#23 Jo, jag reagerade bara på sättet du skrev, för kändes som du drg med alla som va uppfödare och bor i skåne, men visst ska man kika runt och hitta mer än en eller 2 uppfödare att köpa in från, och man kan ju leta längre norrut också, då transport inte brukar vara några problem.
Amor vincit omnia
Nakuta, jag syftar inte på dig, men Rax, du var en av dom som tyckte att jag skulle blanda in "fel" färg med creme. Dessutom… Jag har INTE hänvisat någon till dig sedan i våras, och det var en person. Det var INNAN jag visste vad jag nu vet. Jag upplever inte att du bedriver seriös avel, och det med tanke på vad jag läst här på Ifokus…. Ledsen, men det är MIN åsikt.
#26 Men Nakuta vet ju vilka färger man få para? :O vadå inte seriös avel, jag tycker hon är väldigt seriös. :)
Är det bara jag eller börjar ni tappa bort ämnet lite? TS söker någon uppfödare i skåne trakderna. Dock vett jag att Nakuta bedriver en seriös avel. Ska ni fortsätta hänga ut varandra kan ni väll göra det i PM och inte bomba tråden med massa onödiga kommentarer?
//Anix
Asså, jag måste säga att hela den diskutionen förvirrade mig lite.
#21 Vad menar du med "bara sådär"? :o För det låter som att du menar att vi inte kan någonting om hamstrar :s Jag tycker att Rax verkar vara en bra uppfödare iallafall :P
Ska jag behöva skriva igen? JAG SYFTADE INTE PÅ NAKUTA!!!!
Men nej, jag har inget förtroende för Pax alls längre. Och att bedriva seriös avel är inget man kan påstå sig göra bara för att man vet en hel del om hamstrar. Seriös avel har man efter många många års erfarenhet av avel, med misslyckanden och allt annat man lär sig av. Sorry, jag tror det är väldigt få som kan kalla sig seriösa avlare med erfarenhet, men det beror ju på vad man lägger i orden "seriös" och "erfarenhet". Jag har haft hamstrar sedan slutet av 80-talet, och jag anser inte att jag är kunnig nog att bedriva seriös avel. Det är därför jag inte gör något utan att fråga personer som Desi/ Porlamarkens om råd. Men det är återigen mina åsikter.
By the way.. Hoppas ni har koll på Papovan och alla importled av hampisar….
#30 Jag menade inte Nakuta! Jag menade att det lät som att du menade att vi (jag och min kompis) inte kunde något om hamstrar. Det var så jag menade. Jag respekterar din åsikt!
Var vänliga och ta diskussionen i PM med personen i fråga. Det är inte nödvändigt att ta det här. Jag föreslår att alla återgår till ämnet.
#31 Hur går det med letandet av hamster i övrigt. Jag får snart kull, men jag bor 7-8 timmar från Skåne. :/
#31 Jo, det går rätt så bra :) På lördag ska jag åka och hämta 2st hamsterungar av Nakuta :D
#34 Så kul! :D