Läten
Min lilla skrutta började "prata" med mig i somras. Först tjattrade hon ibland , men har sen varit mer och mer pratglad :-). Nu har jag upptäckt att hon även låter högljutt när hon sover. Antar att hon drömmer då…. Brukar era hamstrar låta när de sover? 0:)
Haha åh kan du inte filma?!
Ska försöka nästa gång :-). Igår lät det riktigt högt från hennes hus och när jag lyfte på taket så låg hon på rygg och sov med tassarna rakt upp :-). Min lilla sötnos
Min pojke lät också :) oftast när han precis hade vaknat så gick han runt i buren och kallade, precis som att berätta att "Nu är jag vaken matte, var är all godis och kärlek!?"
Svårt att förklara hur det lät, det var typ som små pip eller småknorr. Haha tror jag fångade de på film en gång men den ligger nog på datorn där hemma, får kika när jag kommer hem på måndag/tisdag 
Mvh Jenna
Har en tjej här som låter när hon brunstar. Hon piper och hoppar upp och ner mot väggarna och river hela buren. Eller lekhagen. Heltokig blir hon. Och killarna blir lika tokiga de med och svarar henne.
#3 men vilken sötnos! Klart han vill ha mat och kärlek direkt ;- #4 haha det där med att bli tokig vid brunst känner jag igen med Busan. Hon blir helt spattig och möblerar om hela buren på natten :-). Busan piper men mest låter hon ett ekorr tjatter :-)
Tindra brukar svara med ett pip när jag ropar på henne 
Hon gör typ det pipet när hon känner sig vergiven eller nått hade jagför mig ^^
min guldhamster pratar när vi sitter i soffan och myser jätte härligt att få svar
#6 och # 7 Beroende på situationen så ibland tror jag hon låter för att hon är arg på mig och ibland för att hon gillar läget
. Men visst är de söta när de svarar.
Hon brukar inte pipa om jag pratar med henne, men hon kommer springande om jag ropar på henne. är det någon som känner igen att de pratar när de sover? Hon har ett himla väsen för sig i sömnen och det blir oftare och oftare. Är så roligt att se henne prata och viftar med tassarna i sömnen
Haha Tindras dotter, Silla brukar typ väsa i sömnen! :O
ibland är det världens väsen från buren & jag tror ibland att hon bråkar med någon, men m´nix ^^
Bara Silla som drömmer :P
#9 hihi. Ja de är för söta. Undrar vad de drömmer om… eller så kanske man inte vill veta det 
våra låter också.
endel snarkar, andra pratar med varandra särskilt vid brunst. de flesta kurrar när de får mat eller när jag har de uppe.
finns två som blir riktigt högljudda om maten är försenad eller om de känner lukten av att jag håller på och lägger upp nåt extra gott. de står även vid öppningen,luckan å väntar på sin portion.de två kan även låta när kaninerna eller hunden får sin mat. de är som marsvin när de hör kylskåpsdörren öppnas.
hahaha XD
#11 Aaw <3