Hamster med pungbråck?
Hejsan!
Jag har en guldhamster som är ungefär 20 veckor. Han har en, enligt mig, väldigt stor pung. Den har varit stor från första början men eftersom alla reagerar på hans storlek på pungen har jag börjat fundera på om han kanske har pungbråck? Antar att alla hamtrar har ungefär samma pungstorlek annars….
Frågan är: Kan en hamster ha pungbråck?
Nej, så som på alla handjur så finns pungar i olika storlekar även på människor! Samma gäller hamster hanar, de har allt från små till stora pungar och då menar jag ordentliga sådana.
Visste du att i chimpansernas värld så är det hanen med den, största pungen som drar till sig honorna eftersom honorna anser att en hane med en stor pung har bättre spermier samt bättre gener också…
Jag har märkt under de år som jag har fött upp hamstrar (20 år med ett litet uppehåll) är att hamster honor föredrar en hane med en stor pung. Väljer du en hane med en liten pung så kan vissa kräsna honor bli osäkra om han skulle duga till pappa eller ej, då han har en så liten pung så att det knapt är synbart så att säga…Så ju större pung desto bättre enligt hamsterdamerna.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#1 Hahaha! xD
instämmer med Amun-Ra.
så var inte orolig.
dessutom växer pungen fortare hos vissa hanar än hos andra.
i vuxen ålder har de med liten kommit ikapp.
Tack för hjälpen!
Då hade han bara tur då! ;)