Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1098 ggr
Ilya
2

Hubert - creme *bildtråd*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick jag hem Hubert, en nästan 6 mån gammal guldhamsterkille i färgen creme och teckningen roan.

Tänkte bomba med lite bilder på honom i denna tråd.

Tycker han ser ut som en isbjörn ^^ stoor kille är han också, vägde honom när han kom hem igår och tror han låg på ca 180 gram.

Ilya
2

:)

Ilya
2

.

Ilya
2

.

Ilya
2

.

Ilya
4

.

Ilya
2

Och så sista bilden för idag Glad

Nasse.Basse
0

Fin:)

Med vänlig hälsning, Maria

ajanki
0

Jättefin kille!! Älskar färgen också!!

Hamsterlycka
0

supersöt grabb! kommer han från en djuraffär eller uppfödare? :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Ilya
0

Hubert tackar så mycket :))

#9 Han är från Obelix' uppfödning i Bro.

UlrikaD
0

Vilken nallebjörn:)

[Marro98]
0

Guud sicken sötnos!
Det ansiktet asså :')

Ilya
0

Ja, lilla nallebjörnen :))

Han är jättesnäll men lite rädd och springig av sig, men det har jag en känsla av att jag kommer kunna jobba bort, han har ju precis flyttat hit också.

Föll direkt för hans nallebjörnsutseende, han ser nästan ut som ett litet marsvin.. han är så stor tycker jag haha Kyss

Ilya
0

Lite fler bilder på Hubbe kommer här.

Ilya
0

Ilya
0

Och så sista.

Tyvärr är Hubbe inte alls särskilt tam eller bekväm med mig ännu.. han har inte varit det så länge han varit i mina händer. Springer iväg hela tiden och kan aldrig vara still.. är rädd för mig och ska alltid ut ur buren men dock inte i närheten av mina händer. Börjar ju lessna lite nu Rynkar på näsan

UlrikaD
0

Han är superfin!!Kyss

Har han varit lite hanterad i sitt förra hem? Då kan det ju ta en stund att få honom tam i och med att han ändå är 6 mån gammal. Men med tid och tålamod (och godis:) brukar det mesta lösa sig.

Super-dupersöt är han iallafall!Skrattande

Ilya
0

#17 Hubbe tackar så mycket.. :)

Han är ju från en seriös uppfödare som sa att han var "urmysig" men mot mig är han iallfall inte i närheten av mysig haha. Han är ju så rädd och springer som en galning bort från en hela tiden Obestämd

Roonja
0

Vilken sötnos.

Min från obelix är detsamma, men hon börjar bli bättre, så ge inte upp. Glad

Ilya
0

#19 Jasså?! Är det sant? Så hon var också otam när hon kom till dig? Vilket sammanträffande haha Tungan ute hur gammal är hon nu och hur gammal var hon när hon kom till dig?

Roonja
0

#20 Jo, Kerstin har ju hela tiden många kullar och hinner inte med att pyssla om de förutom att ta upp de i händerna liksom. Så min tjej var helt otroligt skygg och rädd. Hon är 7 månader nu och hon är inte riktigt tam än. Men det går att ta upp henne nu utan att hon springer iväg, och jag kan gosa med henne och så. Om jag skulle beskriva hennes personlighet med 1 ord just nu så skulle det vara PIGG! Tungan ute Hon är Offwhite roan, här är hon: Här!

Cafesinner
0

Oj bild 1, aldrig sett en hamster som är så lik ett marsvin:)

UlrikaD
1

Det är ju tråkigt när det blir så. Inte riktigt vad man kanske planerar när man vill få hem en ny liten kompis.

Men tid och tålamod brukar lösa det mesta. Mina hamstrar som jag köpt från uppfödare har behövt högst en dag i lugn och ro, sen har de glatt klättrat upp i handen på mig. Är väl så jag tycker de ska bete sig.

Ilya
0

#23 Precis, det tycker jag med.. iallafall när dom är från en seriös uppfödare. Zoohamstrar är ju en helt annan femma.

Det är därför jag är så förvånad eftersom Hubbe är från en, vad jag förstått, seriös uppfödare men han har bott här i snart en månad och är inte ett dugg tamare. Undrar om han nånsin varit tam Tungan ute

Dock är det inga problem att ta upp honom från buren.. han är ju snäll och låter sig hållas på med! Så det är nånting positivt.. Finns ju otamare hamstrar än honom så att säga.

Ilya
2

Lite nya bilder på Hubbsen tagna idag.

Fullkomligt älskar denhär bilden, precis proppat kinderna fulla med toapapper knasen :))

Ilya
0

Ilya
0

En till bild med kinderna proppade ^^

Ilya
0

Ilya
3

Älskar denhär bilden också ^^

Ilya
0

Ilya
0

Ilya
0

Kyss

Ilya
0

Sista bilden för idag.