Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2503 ggr
Hamsterr''
0

är plast dåligt för hamstrar??

Hej det här är mitt första inlägg här på hammster iFokus! Jo jag hade en fråga: jo igår skulle jag köpa en leksak till min dvärghamster Doris och de som jobbade i djurbutiken visade mej ett rör (som jag vet hamstrar gillar) som var böjbart och man kunde göra det jättelångt men min pappa (jag är 10 och ett halft år typ) sa att det är dåligt med plast! Jag behöver svar , jagköpte den där leksaken men ändå! kan det vara farligt??

Hamsterr''
0

ingen som vet ..-.O

Frosstis
0

Var det ett sånt lila? Men jo, plaströr kan man ha :) Men inte plasthus.

Och du bör inte förvänta dig att folk svarar inom några minuter :p

Hamsterr''
0

tack så mycket! oj förlåt att jag förvänta mej att det skulle ta så kort tid men är ny här .

Frosstis
0

Nä men man kan inte veta allt :D

Har du fler frågor kan du ställa de här i forumet eller skicka ett meddelande till mig :)

Hamsterr''
0

Okej tack så mycket för hjälpen

panini
0

#5 Du  menar väll ett sånt rör som paulinabieber har på sin profilbild? :)

Frosstis
0

#6 Haha jajuste jag har ju ett sånt på profilbilden ;)

panini
0

Ja, tänkte väl det! XD ;P

kimky
0

Ta kartonger, toarullar eller liknande istället! Funkar lika bra men billigare och går att byta oftare, roligt med nya saker ju! ;)

Scorpio97
0

Förutom hjulet (som ska bytas mot trähjul när jag får tag i ett) använder jag inget av plast i mina burar, speciellt inte hus eller rör. Om hamstern boar i plaströr eller plasthus blir dte väldigt instängt. Sen är dte inte bra för hamstern att gnaga på plast, eftersom den kan få plastbitar i magen.

Kartong, trä, toarullar osv är bättre (:

//Jessie

[Em_I_Am]
0

Vill man kan man ju ha plaströr osv i lekhagen eller på golvet om hamstern får vara där och leka. Då får man användning för sakerna men slipper oroa sig för att de ligger och sover i rören eller tuggar för mycket på dom. :-)

Anne-Hedvig
0

Slutter meg til Scorpio97 her! Har du gamle bøker du er lei av, kan du legge dem i buret og la hamsteren kose seg med dem. Fine å gnage på, og så varer en bok en god stund!

[Em_I_Am]
0

Smart med en hel bok! Det har jag aldrig ens tänkt på. Har ju massa böcker i källaren :-D

Hamsterr''
1

Jag använder ju plaströret när jag rastar hamstern eller va man ska säga bara så ni vet så är inte röret i buren :)

[Em_I_Am]
0

Ja men klart du kan ha plaströr när du rastar. Är det ett sånt där mjukare rör så håll lite koll på att hamstern inte gnager mycket på det. :-)

Smulipop
0

Vad menar ni med böcker??? :O Lägger man bara in en bok?????? "levande frågetecken"

[Em_I_Am]
0

Ja, tydligen. Kan ju riva bort pärmarna. Sen vet inte jag om det är bra med blekt papper osv, men å andra sidan ger jag mina vanligt toalettpapper oavsett. De äter ju inte papper. De strimlar det och boar med det.

Frosstis
0

Jag tror inte man kan ge gamla böcker, textfärgen borde ju inte vara så bra..? Nyare böcker har väl ändrat, så som i tidningarna, så att de är ofarliga.