Dvärg i par eller inte?
Jo, nu är det så att jag snart ska köpa en liten hamster. Problemet är att de i djuraffären säger att dvärgisarna absolut inte ska vara i par men har läst runt rätt så mycket och det är många som hävdar att man dom ska va i par.
Om jag nu köper från djuraffären (har inte sett någon uppfödare i närheten) ska jag köpa en eller två dvärghamstrar eller ska jag bara köpa en guld istället?
Tacksam för svar! 
i L80 står det att alla gnagare utom guldhamstern ska vara minst 2 och 2
men av de dvärghamstrar som jag har haft så är hanar de som är lättast att hålla i par för honor har en tendens att börja bråka med varandra
som #1 säger så är det lag på att alla dvärghamstrar ska bo 2 och 2 förutom kineser.
jag tycker tvärt om, honorna är lättare att ha ihop. :)
Tycker inte att du, Ts ska köpa från djuraffär, vart bor du? :)
tack för svaren!
#2 Jag bor i Helsingborg, tror inte det finns så många uppfödare i närheten, men jag vet inte :)
#3 Den 10:e åker jag ner till Landskrona på utställning och jag har bebisar till salu. De är registrerade så man får stamtavla, redan tama och väldigt trevliga. Jag bor i Ljungby vilket inte är jätte långt så skulle du köpa två och det inte funkar får ni gärna lämna tillbaka den ena. Jag säljer helst i par.
Djuraffärshamstrar har svårare att bo i par än vad hamstrar från uppfödare har.
Tack så jätte mycket, ska fundera lite :)
#2 jag hade kineser som bodde ihop, när den ena gick bort så blev den andra hanen enormt deprimerad och slutade äta mat så det går väldigt bra att ha kineser som bor ihop och de var köpta från imazo
Jag har Guldbebisar nu, leveransklara och jag åker till Götebog på söndag och kan då lämna av i Helsingborg 
Bor själv i Skurup 
Lägger upp en Bild på Tingeling som är till salu, hon är svart skp Långhår satin
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
#7 Ja jag har sett folk som har kineser i grupper, men kineser är "oftast" mer lika guldar i settet så kinesuppfödare säljer helst de som ensam djur. :) Men ibland går det ju som det gick för dig, att ha dem ihop.