29/10 Funkar detta som bottenmaterial ?
Som rubriken säger , kan man använda detta Bottenmaterial till lh hamstrar ? Eller hamstrar överhuvud taget 😳 vad tycker ni om det och hur mycket kostar det ? Tacksam för svar :))
Ja det är ju en hamster på, så varför inte? :)
Jag vet inte riktigt vad det är, men om det är sånt där mjukt Bottenmaterial som jag sett några använder (sånt blått och färgglatt) så har dom blandat det med det vanliga spånet :)
tror jag sett det på youtube att de använt det, fast ha inte bara det för det såg svårt ut att gå på (för mjukt) :)
Det ser mer ut som flis och inte kutterspån! Flis är bättre en kutterspån av många anledningar…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Det ser nästan ut som STL-stöt :)) ska titta om det finns att köpa någonstans :)
Det står Ceder på det och är det ceder spån eller strö ska man INTE ha det! Läs här (lite längre ner på sidan)
http://degus.ifokus.se/articles/4d7e1c3fc5c6a724110000c5-bottenmaterial
Kopierar in hela texten om Cederströ från denna artikel eftersom det verkar viktigt. Moderator får säga till om man inte får det.
****Cederspån
*Ceder innehåller höga halter av många farliga syror, och är roten till vår aversion mot allt som innehåller det minsta terpentin. Detta träd växer vilt i länder som inte har våra bistra vintrar, och blir därför inte urlakade på samma sätt som våra tallar blir. Det innebär att de är rika på syror som är mycket allergiframkallande för människor och djur. Cederträ används till och med för att avskräcka och hålla borta skadedjur. Det luktar mycket starkt, och ska ALDRIG användas som bottenströ till några smådjur. Trots detta så säljs det tyvärr ändå förpackningar med cederspån på många av våra djuraffärer. Anledningen till att de säljs på djuraffärer är egentligen inte för att användas som ett bottenströ, utan ska blandas med bottenströet för att stöta bort exempelvis kvalster och liknande småkryp. Dock ska ni inte låta ceder komma i närheten av era djur.*
#4 :O Då ska jag verkligen inte använda det :O såg djuraffären på bäckebol ha det till sina kaniner och marsvin :'(