Utställning i Landskrona
Hej alla dvärg- och gerbilägare!
Ni har väl inte missat att det börjar närma sig utställning i Landskrona? Tyvärr får man ju inte ställa Guldisar på grund av Papovan. Men ni med dvärgar och gerbiler har nu bara några dagar på er att anmäla!
Man får provställa utan att vara medlem i SHF så passa på om ni bor i södra delen av Sverige!
Man kan ställa i standard och PET-klass.
Ni andra som inte har något djur att ställa borde titta inom och kolla djuren, prata med folk och bara umgås :-D
Kommer med tre små gerbiler!
Det ska bli så kul, hoppas att vi blir fler än förra gången! Men det var ju så trevligt då också ;D
Men passa på att anmäla er nu när vi har hyrt in domare och allt! Hoppas vi blir många! ;)
Absolut, ju fler som vet om det desto bättre är det :)
Anmälan sker via vår hemsida.
Jätteroligt att du kommer panini! Måste kika närmare på dina vackra gerbiler denna gången! Du kommer med tre gerbiler och åker med tre gerbiler och två hamstrar ;-)
Haha! Ja det gör jag! ;D Happy..!
hihi, ja vackra är de,, och spralliga! ;P
Putt! :)
Putt! ;)
Får man ställa trots man har Guldhamstrar hemma nu eller inte? Altså Dvärghamstrar & Gerbiler
Jag är inte så bra på gildhamstrar, så du får vänta tills någon annan svarar! :)
Men du har jättefina gerbiler, har sett de på GiF! ;P
Någon mer som ska dit! :)
//Johanna
Någon som kan svara på #8 fråga? :)
#8 Annars kan du mejla till Be-Bopz :D
Snackade med Emma & det var inga problem :) Så vi kommer med 4st gerbiler, en Vintevit och ett gäng Campbeller som vi ska ställa ^^ Samt lite Campbeller som ska säljas C:
#12 Men ja vad kul att det kommer lite mer gerbil-människor ju!
Har ju sett dig inne på GiF! :D
Men då ses vi säkert där! ;P
Ja, det är så klart på egen risk man går dit om man har Guldis hemma. Men eftersom bland annat domaren har Guldis hemma så är det ju upp till var och en ;-)
Vi kommer även ta med lite Campbeller och ev. gerbiler till salu om någon är intresserad? :)
Jag har även Vintervita till salu. De flesta är bara fyra veckor tills dess så jag vill helst att man köper två. Annars brukar jag behålla dom tills de är fem veckor. Men får de flytta i par går det bra.
Finns flera väldigt söta Sapphire-pojkar att tinga ur G-kullen. Pappa är världens snällaste gosboll. Importerad från Finland och heter Tarinan Pakkaslumi.
Mamma heter Mapilamis Juni och är en trevlig liten tjej. Hon har mycket finskt i stamtavlan också.
Finns eventuellt även två honor med samma föräldrar, en från F-kullen och en från G-kullen.
En Agouti-hane kan tänkas säljas till rätt hem också. Hans pappa är Tarinan Aranjuez som kommer tas med och ställas som veteran. Mamma är vackra Roslagens Hope.
Man åker på utställningen på egen risk om man har guldhamster hemma, man bör tänka över det, inte bara en gång utan 2 ggr, för kommer det fler som har guldhamster hemma så ökar risken för ens egna djur.
Man hamnar åter i sitsen om man ska ha karantän hemma igen?!
Man ska vara väldigt medveten om risken i vilket fall.
Kommer bli super kul! 
// Nadja
Åker man dit när man har guldis hemma, så tycker jag att man åker dit med nytvättade kläder som inte varit i samma rum som hamstern,
samt att när man kommer hem så duschar man och bytar kläder innan man går in i sin hamsters rum, samt lägger de använda kläderna i en försluten plastpåse eller alt. direkt i tvättmaskinen :)
Jag kommer med en gerbil ^^
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Ja, det va vad jag svarade Micke också. Att sanera sig direkt när man kommer hem. Sen har man ju problemet att djuren kan bära med sig detta hem och sprida. Så man får ju helt klart ha en plan och tänka till om man ska dit. Själv har jag satt min Guldis hos min mamma bland annat för att kunna ställa och sedan vara säker på att dvärgarna inte tar hem något som kan överföras på honom. Sedan får han vara där tills det är säkert för honom att flytta hit.
Det ska bli såååå roligt!
Det SKA bli jätteeeee roliiiiigt! :D