Mist x Holdur
Nu börjar jag förbereda för nästa kull, planen är att ganska snart para Mist, dove korthår, från min Väderkull och Holdur, gul långhår, som är en import från Finland.
Tanken med kullen är mycket att få in Holdurs linjer som är lite andra än de jag redan har i mina hamstrar. Holdur har även fint huvud, medan Mist brister lite på den punkten, så de kombinerar varandra fint där med. Samtidigt så är Holdur lite väl lätt i kroppen, medan Mist är kompakt, så även där hoppas jag på att de kombinerar varandra fint.
Även temperamentsmässigt så tror jag på denna kombinationen, Holdur är trevlig nu, men var väldigt hoppig och lite skygg som liten, medan Mist alltid har varit väldigt go i psyket.
Anledningen till att jag parar korthår och långhår är att jag tycker den här kombinationen är såpass lovande i övrigt att det överväger.
Färger som kan komma
Alla honor blir sköldpadd
Normalfärgad
Cinnamon
Svart
Dove
Eventuellt rost eller choklad, men inte så troligt
Hårlag
50% långhår/korthår
Rex
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Ohh, denna ska deinitivt följas, och man kan ju direkt se att Mist och Gale är syskon, så lika varandra 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Ska definitivt följa denna kullen! Ska bli jättekul! :)
MVH FiffiLiina

Kul att fler än jag är nyfikna på vad det kan bli. ;)
Medis på akvariefisk.
ååh.. jag vill haa! Såna här gången önskar man verkligen att det bara var att komma å hämta *suck*
Ska bli riktigt kul att se vad det kan tänkas bli iaf, jag ska hålla tummarna! :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
ååh denna kull ska följas
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Åh, så vackra föräldrar. 

Sådär, igårkväll på Holdurs födelsedag så hade han en romantisk date med Mist. :) Så nu är det bara att vänta! :)
Medis på akvariefisk.
ohh, håller tummarna, så trevlig födelsedag han fick ;)
Amor vincit omnia

va roligt! :D
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Så fin hon är hade hon inte varit syster till Gale så skulle jag definitivt velat ha en pojke från denna kullen 
Amor vincit omnia

Nej, det ser ut som att Mist gick tom, nu är hon smal igen. Jag tror inte jag parar om, utan jag parar nog Holdur med en annan hona och ser om jag kan få köpa något syskonbarn till Mist istället.
Medis på akvariefisk.
Gah, Mist är ju så vacker! Hoppas det blir ett syskonbarn då ist ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#14 Ett syskonbarn ska vi allt ordna fram till dig ;) Vi smider ju bra planer du och jag 
Amor vincit omnia
Brorsan Balder säger lycka till åt brorsan! Holdurs pappa var rätt försiktig och blyg av sig och hoppig ibland. Men han var hur go och snäll för det! Det verkar vara som Holdur har fått en hel del av Baldur i sig. Medan Balder alltid varit lugn sedan bebis..
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/