Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 4826 ggr
DeniceP
0

Samla-lådor som bur

Hade tänk att införskaffa SAMLA-lådor till mina guldar sen när ekonomin tillåter det, men har lite beslutsångest när det gäller hur nätet ska sitta. Vill inte bara ha det som lock, tycker det blir lite dåligt med luft då.

Och jag vill ju ha ganska mycket spån i burarna, så att sätta det på framsidan (På kortsidan eftersom jag hade tänkt ha lådorna med kortsidorna framåt i en bokhylla, för att få plats med så många som möjligt) kanske inte fungerar?

Ni med SAMLA-lådor, hur har ni löst det? Visa gärna bild på både utsida och insida (så att jag samtidigt får lite inredningsinspirationOskyldig)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Frosstis
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Letade lite i mapparna och hittade några olika burinredningar jag haft :)

sotlynx
0

Har tyvärr ingen bild. Jag har gjort två varianter. Alla lådor har locken som hör till. I två av dom har jag skurit ut en stor rektangel och borrat små hål runt som jag sen sytt fast metallnät i. Sydde med ståltråd. De andra två har jag borrat en fruktansvärd massa hål i på ca 6mm. Båda ventilerar bra, men jag har mina lådor stående fritt. Om du tar den största samlalådan är det nog inga problem att göra hål både i lock och längs långsidorna en bit upp. Det borde väl räcka med 10-15cm från övre spånlagret?

Det tar förresten ganska mycket tid att pillra med locken, men det är det värt. Blir både snyggare och lättare att hålla hampisarna instängda!

DeniceP
0

Tack till er bägge!

Haha, att det tar tid är jag mer än medveten om. Du pratar med en person som nätade in en hel kaninbur, haha! Tog evigheter xD

Längtar tills jag får pengar så jag kan sätta mina planer till verket!

LisaKanin
0

#4 det går inte att se bilderna, jag har testat med 2 olika webbläsare.

[Em_I_Am]
0

Jag tycker också det blir lite bättre luft om man gör lite ventilation på sidan också. Men har även i locket på de flesta av mina samlor.

Nu har jag ju dvärgar, men en guldis som bor i den största samlan. Till honom funkar det fint att skära ut en rektangel i locket och sätta nät över. Och sedan skära ut långsmala rektanglar allra högst upp på sidan.

panini
1

Ska köpa en 130L Samla- låda och ha till mina två dvärgar som jag ska få hem av #6, Em_I_Am, och jag ska använda ramen på locket och "sy" fast när när med ståltråd. Sen ska jag borra hål högt upp på sidorna så att de inte når och börjar gnaga på det! :) Så där kommer vara bra luft i buren! :)

Kommer lägga in lite bilder kanske sen för lite insperation till dig! ;)

//Johanna :)

[Em_I_Am]
0

Åh de kommer bo som små prinsar där i Johanna :-D

panini
0

Haha, ja det hoppas jag! :)

Sen så ska jag bygga hyllplan av något träslag, inte barrträd, som de kan gnaga på om de nu gör det. Så ska de ha sina matsålar där upp så att de inte gräver ner de! XD

Men ska nog bara ihop den med en 45L Samla- låda så att de har matplats och sovplats där och massor med spån och lek i 130L Samlan! :D

//Johanna :)

[Em_I_Am]
0

Jösses. Jag vill också vara hamster när jag hör sånt ;-) Känns alltid så skönt när ens bebisar hamnar i så bra hem som kommer ta så fin hand om dom!

panini
0

Tackar! :)

Jag kan kanske bygga en större variant som du kan bo i? XD

Ja de kommer de få! :)

DeniceP
0

Hjärnkontoret gnisslar för fullt här, haha! Oh, jag vill ha pengar nuuuuuuu xD Alla pengar som kommer för ungarna i min kommande kull kommer gå åt Samlor xD