Spånmysterium..
För några veckor sen så kom mamma hem med en jättestor påse som innehöll ett helt underbart underlag för hampisarna. Dammfritt, luktfritt, mjukt och hamstrarna älskade det. När det tog slut så frågade jag mamma ifall hon kunde köpa mer, men hon hade heeelt glömt bort var hon köpte det haha…. det är så sjuuukt synd, för det var perfekt
.
Någon av er kanske vet vart man köper det och hur påsen ser ut?
Beskrivning: Det var små, små träbitar (väldigt tunna också) och så var det en väldigt lång och smal påse. Kanske 1 meter hög.
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
alspån? …fast det är inte direkt mjukt 
du kan kika på hur det ser ut här http://migrated.ifokus.se/uploads/354/3540317da5bac85267593aaa50e72c83/80878-1202760304.jpg (inte min bild)
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Ja det där ser det ju ut att vara!!!
Som jag minns det så var det mjukt, fast det kanske berodde på att jag blandade ut med spån… aja, tusen tack! Vet du vart man köper det och hur påsen ser ut? 
Justin Bieber - 23/4 13 
ser ut såhär, jag köper det i vanliga djuraffären :)
http://tiias-pets.net/image/cache/data/Alsp%C3%A5n-500x500.jpg
http://cdn.publishme.se/cdn/7/2935715/images/2011/terpen1_164222554.jpg
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Men toppen, tack så mycket! 
Justin Bieber - 23/4 13 
Al-spån är toppen, drömunderlaget, det fastnar inte i hanarnas långa päls heller. 
#5 Precis vad jag märkte! Det var verkligen underbart, luktade ingenting heller! Vart ganska arg förra veckan, frågade i djuraffären efter ett spån som inte dammade då Wilgot är väldigt känslig för sånt som dammar mycket, och då tog ju hon fram ett och sa "dethär dammar inte ett dugg!!" Så bra, tänkte jag och tog det. När jag kom hem och öppnade påsen och hällde det i burarna så dammade det så mycket att jag knappt kunde andas. Alla tre hamstrarna nös som galningar, så då var det bara att plocka upp dem och göra om skiten. Betalade över tvåhundra för det också, lite snopet
.
Justin Bieber - 23/4 13 
#6 Ja, håller med. Jag är väldigt känslig för det med hahah, kan inte ha papperts pellets, det klarar inte jag av.
Jag kan ha 1-2 burar med sån, men inte mer. Nyser gör jag.
Men al-spån tycker jag luktar gott. Jag inte klarar av lukten på papperts pellets eller dammet från det eller spån.
Och sedan pastnar båda sorterna i pälsarna på mina hamstrar och det gör inte Al-spån. Det är superbra! 
Haha precis! Har seriöst provat ALLA spåntyper, och bara alspån har funkat! Antingen så nyser jag, eller så gör Wilgot det, eller så luktar det för mycket osvosv.. men detdär som jag hade för en vecka sen var verkligen fruktansvärt, aldrig, aldrig igen!!! 
Justin Bieber - 23/4 13 
Kul att du hittat ett underlag du och hamstrarna gillar
Vet inte om du testat, men jag använder Toa-Lätt och är väldigt nöjd. Tänkte ifall du vill byta i framtiden :)
#8 Det tyckte jag lät som stl strö, hade det förut och gud vad det dammade! 
#10 Sökte på google men det såg inte ut som det! Det var mindre bitar och luktade och dammade så fruktansvärt… brrrr. 
Justin Bieber - 23/4 13 
Tacksam för att varken jag eller lillkillen har lika känsliga luftvägar som er
Lättare att städa 
hahaha, ja jag brukar inte ha det, men just papperts pellets och spån klarade jag inte av. :P
#12: Haha, damerna här hemma verkar inte känna av nånting! Bara jag och Wilgot som är lite mesiga för sånt 

Justin Bieber - 23/4 13 
Jag har köpt vacuum förpackad spån på ica maxi. Helt dammfri och luktfri. Kostar 50 kr för 60 l. Min älskar att gräva i det spånet:-
Hampströ? :) I love it.
Japp, hampströ eller lättströ lär det vara. Suveränt!
Någon som vet var man kan köpa storbal hampaströ/ lättströ? Har alltid köpt på granngården, men nu har det utgått ur sortiment, och jag hittar inget! Jag behöver tre balar i månaden till alla mina kaniner och andra djur! Desperat! Hatar både spån och STL!! :S
Jag gillar också lättströ. Fick tag i några balar innan de tog slut på Granngården. Mina kineser älskar det. Vad jag ska göra när det tar slut vet jag inte, men jag har rätt långt dit än. Jag har ju bara två kineser.
Vi kör med Alspån till alla våra, sjukt bra & håller sig fräsht längst :) Sen får vi tag i det billigt, 205kr/st för 100liters säck(större än butikers på 80liter) så hyfsat billigt Bottenmaterial ^^
Hampa strö(lättströ) finns ofta på zooaffärer och om dom inte har det kan dom säkert ta hem det.Dock så kostar det mer än vad det gjorde på granngården tyvärr.
Medarbetare på Chinese crested ifokus.