Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 784 ggr
Cafesinner
0

Tänka på vid PET-klass?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte ställa ut min fina kille i helgen då vi har öppet hus här på skolan för allmänheten:) Det är PET-klass som gäller, men har aldrig ställt ut innan så vet inte exakt vad domaren kommer kolla på.
Kommer borsta honom och tvätta rumpan, men vad mer? Han har fina ögon och allt sådant:)

panini
0

Är det en Utställning?

Var någonstans då?

Cafesinner
0

Ja på vår skola, Dingle Naturbruksgymnasium.

DeniceP
0

tvätta rumpan? o.O

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Cafesinner
0

Haha, han är lite jordig runt snoppen och så för han har grävt:D

DeniceP
0

Jaha!

Min LHkille är typ aldrig smutsig så tyckte det lät väääldigt skumt!

För övrigt hade jag aldrig vågat ta med mina hamstrar till ett ställe med andra hamstrar, med tanke på risken för papova Foten i munnen

mandyosv
0

#5 Finns knappt/inte några hamstrar i Sverige med papova, så risken är nog lika stor som att köra av vägen påvägen dit och förlora sin hamster då den dör i hjärtattack när buren kastas omkring i bilen Glad

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[Em_I_Am]
3

#6 Det kan du väl inte påstå? Karantänen är väl inte ute för alla ännu?

De fallen vi vet om är de som obducerat hos SVA o rapporterat till SHF. Det är väl inte helt otänkbart att det skulle kunna finnas fler fall bland zoohamstrar som hamnat hos personer som inte ens vet vad Papova är.

Jag tycker personligen att man ska vara försiktig med att ställa ut, ta med sin hamster dit det finns hamstrar utan känd bakgrund än så länge.

Finns ju en anledning till varför föreningarna ställt in alla utställningar året ut. Sen får vi se vad som händer 2013.

mandyosv
0

#7 Ja och de som har karantän är väl knappast på utställning ..

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

DeniceP
0

Det fanns många som fick papova, vart ju flera uppfödare som fick avliva alla sina hamstrar. Inte värt att ta risken, jag väntar tills SHF upplyser om att faran verkar vara över.

mandyosv
0

#9 Hur många uppfödare var det? Hur många av dem som avlivade hela besättningen hade ens papova?

DeniceP
0

Jag vet två som fick avliva alla sina,och bägge hade papova. Men tror det fanns minst en till.

Cafesinner
0

Vi har två andra guldhamstrar på skolan som jag inte kommer hantera. kommer ha honom på rummet och sedan gå dit med honom kort och hem igen. Skall se så att vi kommer dit INNAN de andra hamstrarna. Det är i ett vanligt klassrum där djur normalt sett inte vistas.

[Em_I_Am]
2

#8 Nej, jag menade inte dom som sitter i karantän heller. Jag menar alla de som inte sitter i karantän men borde göra det. Det är dumt att skriva här att det inte finns Papova eller knappt finns någon när du inte kan veta om det är så. Många läser och det blir lätt missförstånd.

Cafesinner
0

Kan de vara bärare helt utan symtom? För skolan har bara två (friska) guldisar.

Zaviie
0

#14 vad jag förståt så kan hamstrar vara bärare utan symtom, eller att symtomen visar sig i olika stadier, men överlåter det till experterna. Har för mig att det är 4 uppfödare som fått ta bort alla sina hamstrar, kan vara 5.

Personligen skulle jag inte ställa ut nu, och vill inte heller tro att papovan är över än.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Roonja
0

Jag tror att det är som Zaviie har jag för mig. Obestämd

Det var 4 uppfödare som avlivade sina som jag vet. Det kan ju ha varit fler också som fick men jag är osäker.