Bor min hamster dåligt?
Hej.
Jag har ett problem. Har haft min älskling i tre veckor nu och läste precis att hans hus är för litet och ohälsosamt. Jag har försökt få honom att flytta förut med då la han sig bara i burströt och såg allmänt deppig ut. Hur ska jag få honom att flytta? Jag kan bygga ett nytt hus, men det finns även en stockbro som går att bo under. Vad ska jag göra??
Ta ut huset och sätt in nåt annat bättre hus som han kan sova i ;) Trähus är väldigt bra !
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
Skulle du kunna lägga upp en bild på hur buren ser ut:)?
Kommer upp snart. Funkar stockbron? Eller ska jag bygga ett?
Ja den funkar nog ;)
Ha det bra !
Du kan ta en vanlig pappkartong (popcornkartong eller något i den stilen, bara han får plats) och ställa in utöver bron. Allt behöver inte köpas! Min kille älskar sina bolådor av kartong. Bara man byter ut när det blir för kissigt.
Stockbron är bra iaf, sådant gillar de :) Väntar spänt på bild!^^
Toppen. Är det bara att ta ut huset? Han blev så väldigt depig förra gången, eller kommer han över det och flyttar in på nästa ställe?
*nybliven orolig hamstermamma*
Han klarar det. Så har mina hamstrar också varit men sen när det nya spännande huset kommer blir det fokus på det nya ;)
Ha det bra !
Han väljer nog själv:) Ibland väljer min kille att ligga i ett hörn av buren fast han har flera krypin. Åååh gräva i spåååån, typ xD
Jag tog bort huset nu, men han vill inte flytta in någon annanstans, han ser jätte deppig ut 
Ställ in en kartong och lägg i massa pappersbitar och lite Bottenmaterial. Då börjar han säkert boa där på nytt av sig självt :)
Mvh Jenna
Hur lång tid tar det??
Lägg in massa papper så kommer han göra ett bo utan ett hus :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Kan du lägga in en bild? Lättare då.
Du kan ta lite av det "smutsiga" bäddmaterialet från det gamla huset och lägga in i det nya och sedan lämna honom ifred ett tag.
Om jag hade min USB-kabel
. Men jag har en dvärghamsterbur och en guldhamsterbur som jag byggt ihop med rör. Hjälper det?
Hjälper och hjälper. Alltså, det viktigaste är att det följer lagmåtten.
Sedan ska det finnas krypin, matskål, vattenflaska, bäddmaterial och gärna aktivering :)
Ja, men det är klart att han har
Jag säger bara.