Evert clean?
Min djuraffär har "rea" på alla sorters ever clean. Finns det någon sorts ever clean(kattsand) man kan änvända till till toan? :)
MVH FiffiLiina
Hahaha det ska stå ever clean i rubriken. Inte Evert clean^^
MVH FiffiLiina

Ever Clean är väl silica gel? I så fall är det vad jag använder, funkar hur bra som helst som toasand till många hamstrar, det är bara vissa som inte vill kissa i det.
Om det är klumbildande kattsand så ska man inte använda det.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Okej, jag vet faktiskt inte. Men vad heter din Sand?)
MVH FiffiLiina
#2 Varför ska man inte använda klumpbildande kattsand? Jag använder den doftfria Ever Clean klumpbildande och den fungerar hur bra som helst… Den är ju precis likadan som klumpbildande toasand för hamstrar.
Jag använder bla Everclean, men den ser inte ut som på lojs bild utan som vanlig Sand. Ang sort så har jag haft olika, men inga parfymerande. Fungerar jättebra 
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Tror den jag använder mest heter extra strenght.
#5 Många säger att det är farligt om de äter det. Jag har dock klumpbildande här hemma då jag testat andra sorter och det är det som fungerar bäst på alla mina :) De kissar helst i det och även bajsar en del med.
Men sålänge man håller koll på att de absolut inte äter sanden så ska det vara ok.
Undrar också varför man inte ska använda klumpbildande?
#8 okej jag har använt klumpbildande sen juni nu och alla lever. Aldrig sett någon av mina äta det.
#7 Det är den jag använder också. Fungerar jättebra
.
I ett stressat ögonblick i våras råkade jag ta fel och köpte Everclean med lavendeldoft. Inte att rekommendera, men var populär hos Busan. Hon luktade som en liten parfymfabrik när hon varit på toa
.
# 8 Tack! Då hänger jag med. Jag har använt klumpsand i 1 års tid och det har inte hänt något. Ibland är det tur att hon är kräsen med vad hon stoppar i mun…
#10 Jag har använt klumpbildande sedan 2002 och inte har hänt mig heller. :) Inte minsta lilla tecken på att de ens har smakat. :)
Okej, då vet jag tack! Tror jag kommer testa den jag skrev :) Nu när jag vet att det är okej:)
MVH FiffiLiina

Om man har en puckad hamster så kan den äta klumpbildande Sand och bli sjuk. Även om få hamstrar är så dumma så tycker jag det är en onödig fisk att ta. Precis som med hamstervadd, det är inte många hamstrar som skadas av det, men man tar ju inte risken när det finns bättre alternativ.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Ja då får man ju naturligtvist byta om en hamster visar tendens till detta. Jag hade det även till en kull utan problem.