Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1643 ggr
dannne01
0

havregryn

hej jag ger min hamster eller hon har bara fått det två gånger havregryn är det typ inte bra eller r det okej jag tänker man kan ge det till masrvin och iallafall om det är ok hur många gånger kan man ge det?

[twtw]
0
Frosstis
0

Man kan absolut ge havregryn till hamstrar. Många (ink. jag) har det som bas i torrfodret. Man kan ge det i många olika sätt- gröter, i olika maträtter, ren havregryn m.m

Det sägs att det kan leda till att det sväller i magen men det tror jag inte eftersom såpass mååånga ger det. Men om man vill vara på den säkra sidan kan man blötlägga det.

Hamsterlycka
0

Säger samma som Paulina, tror det är en skröna att det sväller i magen, men vill man vara på den säkra sidan så ge i små mängder. :) Havregrynsgröt brukar vara väldigt uppskattat av hamstrarna här hemma! Ta bara lite havregryn o vatten, sätt in det i mikron på full effekt i ca 30sek, ta ut och rör om. Är den för lös så sätt till lite havregryn, är den för hård så häll i lite vatten! Svårare ön så är det inte! ;) Jag brukar ge varje hamster ungefär en matsked gröt var.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Roonja
1

#3 Det är inte en skröna att de sväller i magen. Lägg dem i vatten och dem sväller upp.

danne01, du kan ge lite lite, men absolut inte mycket! Glad

dannne01
0

okej tackar har varit lite försiktig