havregryn
hej jag ger min hamster eller hon har bara fått det två gånger havregryn är det typ inte bra eller r det okej jag tänker man kan ge det till masrvin och iallafall om det är ok hur många gånger kan man ge det?
Man kan absolut ge havregryn till hamstrar. Många (ink. jag) har det som bas i torrfodret. Man kan ge det i många olika sätt- gröter, i olika maträtter, ren havregryn m.m
Det sägs att det kan leda till att det sväller i magen men det tror jag inte eftersom såpass mååånga ger det. Men om man vill vara på den säkra sidan kan man blötlägga det.
Säger samma som Paulina, tror det är en skröna att det sväller i magen, men vill man vara på den säkra sidan så ge i små mängder. :) Havregrynsgröt brukar vara väldigt uppskattat av hamstrarna här hemma! Ta bara lite havregryn o vatten, sätt in det i mikron på full effekt i ca 30sek, ta ut och rör om. Är den för lös så sätt till lite havregryn, är den för hård så häll i lite vatten! Svårare ön så är det inte! ;) Jag brukar ge varje hamster ungefär en matsked gröt var.
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#3 Det är inte en skröna att de sväller i magen. Lägg dem i vatten och dem sväller upp.
danne01, du kan ge lite lite, men absolut inte mycket! 
okej tackar har varit lite försiktig