Silvermink?
Hej!
Har tänkt att låna en hane för parning nu i slutet av denna månad. Har då tänkt att para en silvermink med min silvergråa skp-hona. Vet att man egentligen inte ska para creme med skp eller svart, men det borde gå bra iallafall eftersom cremen är så långt bakåt (mink > rö sobel > creme umb). :) Så, min fråga är; vad är det för förväntade färger mellan dessa två? 
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Var ska du få en silvermink ifrån? :)
Jag tycker det är "oansvarigt" att para dessa färger.
Du bör hålla creme för sig och gult för sig. Det gula förstör cremen.
Låna in en svartbaserad hane utan creme i stammen istället. 
En uppfödare i skellefteå!
Åh, så jobbigt.
Jaja, då får det väl vara då, får hitta en annan hane. Synd att man är så oerfaren av färger, men om det är fel så får jag hitta en annan
. Problemet är att det finns knappt någon här i området som har passande hanar. Så typiskt. 
Justin Bieber - 23/4 13 

Du kanske ska läsa på lite mer innan du avlar, eller ha en erfaren mentor som du kan bolla såna här frågor med. Det spelar ingen roll att den senaste hamstern i stamtavlan som har en färg som heter créme är långt bak, en mink är ju lika mycket créme som en vanlig créme, bara med andra anlag upptill.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Detta är det enda jag är osäker på; vilka färger man får avla med varann. Har örstått att man inte ska para creme med svart eller skp, men det var två som sa till mig att det gick bra med mink så jag trodde det, men är glad att jag fått höra nu att det inte är en idé. Vilken tur att jag frågade här innan!
Justin Bieber - 23/4 13 
Dubbelpost!..
Justin Bieber - 23/4 13 
#2 Finns det silvermink i skellefteå? Har jag aldrig sett? :O
Man kan para svart och creme om man har ett viktigt mål man vill uppnå, annars borde man avstå från den parningen, men creme och gul är jag helt imot. :/
Men vad bra att du frågade. Om du vill veta exakt vilka färger man får och inte får para så är det bara att pm:a mig om du vill det. 
#6 Jenny heter hon som finns i Skellefteå. :) Och japp, hon har en liten silvermink. :) Hon sa att jag fick köpa honom, ifall jag vill, och det är något som jag inte tror jag kommer tacka nej till haha! Vet inte om det är ett viktigt mål, men vill så gärna få fram mink. Och denhär killen är otroligt vacker! Men tänker inte göra nånting ifall det är fel, absolut inte. Åh, skickar ett meddelande till dig direkt! Tack, så snällt! <3
Justin Bieber - 23/4 13 
#7 Åh, jaha, jo, mink är ju superfint, men då måste du hitta en cremebaserad hona till den. :)
Å, så bra, jag har svarat på pm:et nu.
<3
Är Jenny medlem här på iFokus? För jag känner inte igen henne eller att det fanns en silvermink i skellefteå, och silvermink brukar jag hålla koll på hahah, letar efter silvermink just nu. 
Ååh mink och silvermink är så mina favoritfärger! Om du har någon kull med mink snart kan du väl säga till Ronja?:)
MVH FiffiLiina
#9 Ja det har jag. :) Pma om du är intresserad. :)
Precis! :) Vi får se hur det blir! Nej, inte vad jag vet! Haha okej. Han är riktigt snygg!
Justin Bieber - 23/4 13 
Om du vill ha en tjej till silverminken så har jag två töser till salu…