Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1770 ggr
Frosstis
0

STL-ströet från Granngården

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag åkte pappa och köpte STL-strö från granngården, det skulle utgå från sortimentet så de hade 4 balar kvar, så han köpte 2 balar.

Jag hade en stor bale spån men den tog slut. När jag tog lite var min första reaktion "attans vad det dammar!".

Vad tycker ni om det? Jag vet inte om jag kan fortsätta ha det till Puff, jag får avvakta och se hur han reagerar. Det liksom har kommit damm på burväggarna, inte mycket men det är där.

Jag har iallafall en miniduna med toalätt om det skulle bli akut eller så inatt, om jag hör honom nysa.

Då får jag ha STL till bara kaninen istället. Hon är ju inte så mycket i buren.

Jag är iallafall inte så nöjd, trodde det inte skulle damma någonting.

Wand
0

Jag älskar STL-ströet, men jag håller med dig om att det dammar något otroligt när man ska hälla i det i buren. I efterhand dammar det dock inget alls.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Frosstis
0

#1 Men om han får flipp och typ busar i buren, kommer det inte flyga damm då?

Det kanske inte dammar om man tar ut det innan man häller i det i buren (jag har spånet i lekstugan då kaninen bor där, och fyller en hink och tar med in). ?

Wand
0

#2 För mig så har det bara dammat när man hällt i ströet i buren vid byte och rengöring, det har inte dammat något i burarna då djuren har levt där sedan. 

Men man kan alltid råka ut för en dålig påse. Håll koll!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Frosstis
0

#3 Tack för svar.

Ja, jag håller väldigt noggrant koll nu ;)

[Hamster Älskaren!]
0

Mitt var också fullt med damm :/ Tror de har tvåsorter , en som är hård och en som är mjuk. Tror att granngården har den mjuka sorten :/ Men Det brukar gå över efter en stund :) Tycker dock att det börjar lukta ifrån boet när de har STL :/ bara efter ett par dagar :/

Bruden-Mbuti
0

jag är supernöjd med stl.

tycker det är tråkigt att de slutar med stl.

Frosstis
0

#7 Jag tycker också det är tråkigt att de ska sluta med det. Men det var tur att pappa köpte 2 balar iaf!

kimky
0

Har själv testat STL-strö och gillde inte alls, luktar väldigt snabbt i buren och behövs då städas ofta.. Alspån eller bokspån är bäst tycker jag iaf!Glad