Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 4030 ggr
luddtuss
2

Fågelsand?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nästan slut på Sand till Boris bad och toa. Brukar använda chinchillasand men i min lilla "hålas" affär är gnagarutbudet inte så stortObestämd. Dock fanns denna fågelsand, kan jag använda den till guldhamster? Det ser ut som "vanlig" Sand men med några korn i, läste mig till att det är snäckskal. .

Vad tror ni, funkar detGlad?

luddtuss
0

Ingen som vet om det funkar?

annakarin_li
0

Vet tyvärr inte. Vet bara att fåglarna använder snäckskalen till att vässa näbbarna med. Det var så länge sen jag hade fåglar så jag kommer inte ihåg hur sanden såg ut. Men om den är finkornig borde det inte vara något problem. Du kanske kan sila bort skalen annars ?

Bruden-Mbuti
1

jodå fågelsand funkar mkt bra.

det innehåller snäckskal som är kalkrikt. känner hamstern att den behöver kalk så smakar den på sanden.

jag brukar ibland lägga in en bit äggskal så de kan äta om de vill och just då behöver. särskilt dräktiga och digivande honor uppskattar fågelsanden eller en bit äggskal.

lite Sand rensar deras tarmar därför behöver de Sand ibland även för att äta.

ge inte kattsand ,den klumpar sej och stannar kvar i magen och tarmarna och ger förstoppning.

luddtuss
0

Tack snälla för era svar:-) Bra att veta att det finns på nära håll.

Smulipop
0

#3 jag får lära mig nåt nytt varje gång du gör ett inlägg!!!!!

Bine93
0

Den funkar :)! Använde den ett par gånger till mina guldar som jag hade och de tyckte bra om den :)