Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 894 ggr
Skimrande
13

Tack för hjälpen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en guldhamster när jag var 13. Han hette Nisse och var en normalfärgad kh hane, köpt i djuraffär. Jag ville helst köpa en cremefärgad och från uppfödare, men tro mig, det var inte alls lika lätt att få information om saker och ting för tio år sedan som det är nu! Vi hade inte bredband hemma så det var ganska dyrt att vara inne på internet. Jag fick vara inne max 1 timme per dag. Under den timmen gick en stoor del av tiden till att titta på alla hamsterbilder som jag kom över, men eftersom det tog ganska lång tid för datorn att ladda upp sidorna så hann jag inte så långt. Och jag hittade ingen information om någon uppfödare som bodde nära mig osv.

Men nu! Nu tio år senare, när jag är 23, har jag skaffat guldhamster igen. Och vilken skillnad det är. Tänk om hamster.ifokus hade funnits när jag var 13. Det är så lyxigt att kunna surfa runt här och få reda på allt (så gott som iaf!) som man behöver veta, att kunna fråga om råd och få svar redan samma dag, att se vem som fått nya kullar och så vidare. Jag tycker att det är kanonbra :)

Idag till exempel, så kom lille Paulus ut ur huset och jag fick se att hans ena öga var stängt. Jag blev orolig och hade för mig att det var ett symptom på förkylning. Så jag surfade in här och läste mig för. Jag läste att det var ganska vanligt att hamstern ibland har ena ögat stängt när den precis vaknat, och att det förmodligen inte var någon fara om inte ögat rann. Ögat rann inte, och han verkade annars pigg som vanligt och åt och så. Så då gjorde jag som nån skrivit, att jag blötte en bomullsbit och torkade med på ögat. Först verkade det inte hjälpa, men sen vips efter en stund så var ögat öppet! Och Paulus verkar som vanligt igen med två, pigga, svarta ögon! :D

Så, lite sentimentalt såhär i lättnadens stund, så vill jag tacka alla här på forumet som jämt ställer upp och svarar på frågor! Det är en jättestor hjälp för alla oss som är lite nya eller ringrostiga.

Och sen ville jag bara visa en liten bild på min gullboll Paulus också, även känd som Blueberry från FiffiLiinas kull :)

UlrikaD
0

Vilken sötnos:)

FiffiLiina
0

Ååh, vilken päls han har fått! Kul att du trivs med honom! :)

MVH FiffiLiina

Skimrande
0

#1 Ja han är verkligen söt och mysig :) #2 Ja jag är jättenöjd. Han har aldrig bitits eller nåt sånt och blir bara tamare och tamare. Och pälsen växer för fullt :) Ska bli kul att se hur hans päls är om några månader. Och han har blivit så stor också! Jag har beställt ett nytt hus till honom med större ingång ;)

FiffiLiina
0

Gud vad kul att höra! Ja, han har ärft både pappas storlek och päls! Ja, det ska bli jättekul at se pälsen då han blivit äldre. Ja det kaske är bäst så, sp han inte fastnar när han ska gå in, haha. ^^

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Förlåt för stavfel. Skriver på Mobilen ^^

MVH FiffiLiina