Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 788 ggr
[Marro98]
0

Osäker

Min hamster Silla som hon kallas är lite osäker. Det har hon varit enda sedan hon kom hem till mig (I kanske feb.) Jag tror att hon har blivit misshandlad i sitt tidigare hem då hon var ganska spinkig, väldigt rädd & fick panik för var minsta ljud.

Hur tränar man bort det här?
Hon är inte lika osäker som när hon kom men ibland så hoppar hon nästan ur handen för att hon blir rädd.

Tacksam för svar!
// Ronja

annakarin_li
0

Vilken tur att hon hamnade hos dig!

Tror att det enda du kan göra är att ha tålamod. Vara och prata lugnande med henne. Belöna henne när hon vågar testa eller när hon kommer till dig. Kanske att ni kan vara i ett hamstersäkert rum där hon kan nosa, känna sig för och testa att du inte är farlig.

Lycka till!

[Marro98]
0

Ja, jag är väldigt glad att hon fick komma tillbaka till mig! (Jag & min kusin har fött upp henne :))

Okej tack så mycket!
När man tänker efter så har hon blivit mycket säkrare sen hon kom till mig & det går bara bättre & bättre för varje dag! :)

annakarin_li
0

#2 Det är små charmtroll vi har ;). Roligt att du redan fått se att hon trivs och litar på dig :). Ju tryggare hon blir så kommer hon förmodligen inte reagera lika starkt på ljud. Å andra sidan finns det alltid vissa läskiga ljud. Har en skrutta som gömmer sig i rören när jag dammsuger. För dammsugaren är tydligen riktigt otäck pryl :)

[Marro98]
0

Haha va gulligt XD
Tack ännu en gång! :)

annakarin_li
0

Glad