Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 2163 ggr
NinjaKakan
2

Bästa hamsterfodret ?

Känner att jag har en massa trådar igång nu. Men men.

Vilket är det bästa färdigblandade hamster fodert ?( Gäller alla hamster då ^^ )

Och om ni blandar själva, vad har ni i ? ^^

[Em_I_Am]
0

Jag blandar själv. Jag använder Versele-Laga Cuni Nature som bas. Det är egentligen ett kaninfoder, men innehåller massa bra örter mm.

För att anpassa det till hamster blandar jag i olika sorters hirs, duvblandning, bovete, torkade ärtor och lite vad jag kan hitta för stunden. Sedan tillsätter jag de lite fetare fröerna o saker som jordnöt, solrosfrö, pumpafrö i efterhand så jag kan anpassa det för varje hamster. Digivande eller dräktiga honor o växande hamstrar får mer än äldre som har lätt att gå upp i vikt,

Jag ser till att min blandning till mina dvärgar består av lite mer än 50% fröer. Det har visat sig hjälpa när det gäller diabetes hos Campbells.

goldenhamsters
0

Förut så rekommenderades det att använda hamster crispy, så jag skaffade det. Det har fungerat bra hos mig i alla fall Glad.

Mvh Alicia.

NinjaKakan
0

Tack för svaren :D Funderar själv på att byta Foder, så vi får se :D Men tack ^^

Karroza
0

Puttar upp tråden lite d: Jag blandar mitt eget Foder, men har Hamster Crispy eller PUIK(kaninblandning) som bas. Jag blandar olika nästan varje gång, men valsade ärtor, torkade morötter, undulatblandning, hirskolvar, gryn av olika slag, frön etc. Sedan får hamstrarna också Raff- äggfoder, hundkex, kokt fisk eller kyckling, keso, yoghurt, grötblandningar och  diverse frukt och grönt som komplement Flört

LinneaJohaanson
0

Jag blander lite egen bland annat Hamster Complete, hundfoder som hunden har, Hamster Nature, Lite olika fröer med mera. Sen en drös med färsfoder. Groddar finns det så gott som alltid!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Sarah!
0

Jag använder Hamster Nature mina hamstrar älskar det!Skrattande

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

[Hamster Älskaren!]
0

Putt ;)