Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 1009 ggr
Roonja
10

OT: Överraskning :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ikväll när hela min familj var hemma och åt kvälls mat hos min mormor och morfar, och pappa berättade plötsligt något som förändrade mitt liv idag.

Vi var fodervärdar åt en Islandshäst vid namn Smári, men han kallas Smarre. Och pappa sa plötsligt att han hade köpt Smarre. Jag höll på att trilla av stolen.

Han hade köpt Smarre till mig och min lillasyster. Nu har jag en egen häst! Skrattande Jag hade en häst när jag var liten som hette Marlisch, men han avled vid 29 års ålder när jag var 6 år gamal. Rynkar på näsan

Men nu har jag en egen häst, jag är sååååååååååååååååå obeskrivligt glad! Skrattande

Jenna_Nord
1

Grattis!!:D Så roligt!!

Mvh Jenna

Roonja
1
FiffiLiina
1

Grattis! Jag rider också islandshäst och vet hur underbara de är! :)

MVH FiffiLiina

[Marro98]
1

Guud din lilla lyllooo!! Vill också ha en häst!
Grattis Ronja!!! Skrattande

Roonja
1

#4 Åh, vad roligt! Skrattande

Ja, visst är de underbara! Smarre är femgångare, han har alltså skritt, trav, galopp, pass och tölt, och så hoppar han, vilket inte Islandshästar brukar göra. Skrattande

Roonja
1

#5 Hihi! Skrattande Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få honom. Jag blev riktigt överraskad själv som sagt. :P Tack så mycket! Skrattande

[Marro98]
1

Ååh är så himla avis! Guud va fin han är!
Asså jag skulle ha dött om min mamma bah "Ronja, jag har köpt en häst åt dig" Skrattande

Roonja
0

#8 Tack, jag tycker han är superfin, fast han är en riktig lortgris. Tungan ute Han älskar att rulla sig i lera, och när han är vit så blir han brun efter att han rullat sig, då hade det varit bättre om han var brun! Tungan ute Fast jag tycker om hans färg(när han är ren) Tungan ute

Hahah, ja jag höll bokstavligen på att ramla av stolen, jag kunde inte göra så mycket än att sitta där med öppen mun och titta stort på pappa! Tungan ute Men snart galopperade jag runt i hela huset av lycka, hahah! Skrattande

Novis10
2

Gud vad roligt vill också ha häst haha!:D

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Roonja
2

#10 Ja, det är superkul att ha häst igen! Hihih, då håller jag tummarna för att du också får häst snart! FlörtSkrattandeSkrattande

[Marro98]
2

hahah! Så var våran schettis som vi hade när jag var mindre! Han var vit förutom huvudet som var svart ^^
Han älskade att rulla sig i gräset. Så när man tog in honom i stallet så var han helt grön XD

Hahahah! Åååh, önska att våran familj var jätte rika!
För kanske ett år sedan eller nått så såldes min älsklings häst från ridskolan..
Det var inte många som gillade honom, förutom mig. :)
Han hette Brian. Han slängde av mig MÅÅÅÅÅNGA gånger & en gång fick jag hjärnskakning tackvare honom :P
Men ändå så älskade jag honom ^^ Måste vara nått fel på mig ;)
Blev helt förstörd när jag fick reda på att han var såld :(

Roonja
1

#12 Hihih, Smarre är oftast inte grön när jag hämtar honom för att vi ska rida, han är brun, full med lera! Tungan ute

Åh, hihi, ja, det var väll någon kemi mellan er! Skrattande

[Marro98]
0

Hahah Skrattande

Hahahah ja troligen ^^

Novis10
0

#11 Jo det hoppas jag med!:)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

panini
0

Lyllo Dig! :)

Jag älskar bokstavligen islandshastar, och att tölta, ååh, det är den bästa känslan som finns! :D

Sarah!
0

Ååh va roligt!! Något som jag knappast kan drömma om!Oskyldig VA roligt, förstår att du e överlyckligSkrattande

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Frosstis
0

Åh vad roligt! Jag älskar hästar, men skulle aldrig vilja ha en egen häst :p För mycket jobb ^^

Men jättekul, hästar är uuunderbara ♥

Roonja
1

#16 Ja, eller hur. Tölt in my heart hahahahah! SkrattandeTungan ute

#17  Ja det är kul! Skrattande Hihihi! Skrattande

#18 Hahahah, ja det är mycket jobb, men man har många härliga stunder tillsammans. Skrattande

Charlie2006
1

Grattis. Skrattande hästar är så underbara djur.

Har själv ridit i ca 9 år innan ja la av, då jag var så fäst vid min medryttarhäst att jag inte klarade av att rida efter att ägaren sålt honom. Klarar helt enkelt inte av att dela häst igen och riskera att förlora hästen. Man blir ju så fäst när man ridit en häst 5-6 dagar i veckan, i 3 år, och även varit med och utbildat honom, lärt känna honom och haft underbara stunder med honom.

Någon gång blir det en egen häst för mig också, för klarar inte av ridskolor och rida häst/ar som man måste "dela med sig av". :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Roonja
1

#20 Tack! Skrattande Jag har ridit hela mitt liv, men jag har ridit på ridskola de sista åren. Och jag förstår verkligen vad du menar. Jag saknar hästarna, särskillt en, på ridskolan. Rynkar på näsan

Då får du visa bilder och så när du skaffar häst! Skrattande

Alexinas
1

Gud vad roligt! Jag är riktigt avundsjuk nu!!! SkrattandeOskyldig