Jag är i chock!
Sitter och ser serier på Tvn när jag ser i ögonvrån något vitaktigt fara förbi på golvet.. först börja jag fantisera om att de var Shino (min bortgångna råtta som spökar för mig)
Sedan ser jag att det är ju förtusan Prinsen, min lilla guldhamster som springer runt bland kökstolarna!
Så tar och fångar honom (inte direkt svårt.. han tyr sig rätt bra till mig)
och ska sedan sätta in honom i buren igen.
De lustiga är att han kan inte ha rymt på något tänktbart sätt… gallret över akvariumt satt på plats som det skulle och om han skulle kunna rymma så måste han isåfall stå på sitt hus och sedan hoppa rätt så högt medans han måste på något sätt få gallret överkanten på akvariumet och hålla det så medans han klättrar ut. (Himla besvärlig process)
Så jag tog och titta igenom alla kanter och hörn på akvariumet för att försäkra mig om att det är helt så han inte tagit den vägen ut.
Har nu stoppat 2st tunga böcker på gallret ifall han skulle leka Ninja igen.. eller vem vet han kanske är en trollkarl? Jisses..
Mvh. Sanne & Djuren
jag tror att alla hamstrar är förklädda ninjor faktiskt…
Hur tjockt är gallret? Han kan ha klämt sig emellan, de är ju rätt spänstiga.
Annars är det också mycket möjligt att han lyckats kravla sig under gallerkanten. Mina gerbiler gjorde det jämt, starka små liv som alltid klarar det de vill. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Gallret är av stålrutor i mindre än ½cm .. så knappast :) haha så spänstig är nog inget djur :) jag har fått på mig en Ninja/trollkarl! Ska "klaga" till uppfödaren ;) *fniss*
Mvh. Sanne & Djuren
#3 jag har likadant galler på mina akvarium. Sitter de lite löst i kanterna så brukar de kunna ställa sig på huset och hoppa eller på något sätt få upp kanten lite och trycka dig ut. Har lagt tunga böcker på de kanterna jag med. Jag tror nog de är förklädda ninjor jag med ibland asså…