Hamsterungar
Jag och två kompisar funderar att bli uppfödare, och sälja hamsterungat, men vill kolla om det finns någon efterfrågan först. Så finns det någon efterfrågan? Min hamster är en dove hona. Och den har vi tänkt ta ungar på;) Vi är bosatta i Dalarna
Hur mycket vet ni om hamstrar? Det är viktigt att veta vilka färger och teckningar man kan para med varandra. Det är också viktigt att veta vilken ålder de ska vara när man parar och hur man skall gå till väga under parningen och när hon är dräktig. Speciellt viktigt är det att veta hur man går tillväga när ungarna är födda.
Linn, min kompis har tagit en kull tidigare, men jag är ganska ny. Men såklart ska vi läsa på och sånt.
#2 Okej. Bra att ni läser på :) Ställ gärna frågor på forumet med om det är någonting ni/du undrar. Bra att veta en del innan man sätter igång med uppfödning. Det är ett stort ansvar och det kan ju gå fel som med alla andra djur :)
Man ska kunna ta ansvar och ha tid, och det är mycket viktigt (Somsagt) att man har koll på vilka färger och teckningar man får och inte får para, för att det kan bli missbildningar med mera. Sen ska ni tänka på att nu när ni ska få guldhamsterungar, om alltså, så när ungrana blir stora för att h egna burar så ska ni kunna ha så många burar om ni inte får dom sålda. Då är det erat ansvar att ta hand om dom och så :)
Jag tycker själv att det kanske är lättare att ta kullar på dvärg, eftersom jag inte har eget och så stor plats för burar, eftersom att dvärgar ska bo i par/mindre grupper så behöver man inte lika många burar, men bara för det så säger jag inte att jag inte gillar dvärg mer än guld ;)
Hoppas att det går bra om ni nu tar en kull :D Lycka till!
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'