Hjälp med könsbestämmning
Då jag aldrig har haft en kull med hamstrar förut, och är väldigt dålig på att se vilken kön det är, undrar jag om någon vänlig själv kan hjälpa mig att klura ut vad för krabater det är som lever i mitt rum…;) Och jag har ännu en dum fråga…hur ser man om dom kommer bli långhåriga eller inte? Gärna hjälp med det också…Kullen va inte planerad, och jag är inte så jätteinsatt i hamsteravel, så lite hjälp med mina småmonster är väldigt uppskattat! :)
Det ser ut som att bebisarna på bild #5 och #8 är hanar. Bebisen på bild #2 och #3 ser du bröstvårtorna på, alltså är det en hona. Bebisen på bild #1 & #4 ser ut att vara hona (honor har könsöppning och analöppning närmare varandra än vad hanarna har). Det ser ut som en hona på bild #6. Bebisen på bild #7 ser ut att vara hona hon med.
Kolla efter bröstvårtor på dem och kolla mellanrummet mellan könsöppningen och analen :)
#10 #1 och #4 är tydliga hanar. 
Så här är det. 
nr 1 hane
nr 2 hona
nr 3 hane
nr 4 hona
nr 5 hona
nr 6 hane
riktiga sötnosar! 
#11 Ok kan hända. Men resten hade jag rätt på ;)
Tyckte könsöppning och analöppning såg ut att vara nära varandra. Men kan vara vinkeln med :)
Men du har haft ett antal fler hamsterbebisar hemma än jag har haft så du borde ju veta bättre ;)
Enligt mitt ovana nybörjaröga hade jag först 3 honor och 3 hanar…sen blev alla 6 hanar…så tack för all hjälp! Nu vet jag att jag iallafall har lite av varje xD
Ja dom är riktigta sötnosar, ska bli riktigt jobbigt att sälja dom…:/ Men kommer ev. att behålla den svartvita, har fallit för henne enormt ^^