Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1049 ggr
Emmny
0

Uppfödarnamn?

Jag har tänkt lite på uppfödar namn och har väldigt svårt att välja villket jag vill ha , men har fastnat lite för ett Narnia´s tycker det låter väldigt fint och jag älskar den filmen ;) Jag har inte bestämt mig än så kom gärna med olika förslag !

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

goldenhamsters
0

Jag tyckte att det var bra, och om du älskar Narnia så välj det då. Det ska ju gärna vara lite personlighet, det brukar vara bäst :) Det var en fint uppfödarnamn, och det bästa med det är ju att det både kan vara engelskt och svenskt. Då kan du döpa hamstrarna efter både svenska och engelska namn, för det brukar låta lite konstigt om man har ett svenskt uppfödarnamn och döper alla ungar till engelska namn, det blir ju svengelska. Som t.ex. Sjöblommans Red Eye, jag tycker att det är bäst om man bestämmer sig för engelska eller svenska så att det inte blir både och. Men det problemet slipper ju du eftersom Narnia heter samma sak på svenska och engelska :)

Mvh Alicia.

Emmny
0

Tack , ja det får bli det ! har aldrig tänkt på det men det är ju faktiskt så :)

Ha det bra !

juliino
0

Jag tyckte det var jätte fint! Kan berätta varför jag valde det namnet min blogg går under samt min hobby uppfödning.

Kitos heter min blogg samt min hobby uppfödning.

Min hund heter Kito och på finska så betyder Kitos tack. Och jag är obeskrivligt glad över att ha mina djur och dom hjälper mig väldigt mycket, så för mig betyder det två saker namnet på en av mina älskade hundar kito och ett tack till mina marsvin hamstrar och hundar för att jag får ha dom. :)

Emmny
0

Ojj, vad fint ! Det är kul att bolla mellan ideer och blanda ihop namn. Har nu bestämmt mig För Narnia´s !

Ha det bra !

juliino
0

Tack så mycket! Har samisk släkt så jag tyckte det passade in ;)

Emmny
0

ännu häftigare ;)

Ha det bra !

juliino
1

Hehe. Tack :) Jag gillar Narnia´s Känns så magiskt. Det är ett sådant namn man alltid minns. så kan du ju ha sagotema på kullarna Flört

Emmny
0

Ja , man vill ju att många ska komma ihåg en och tänka " det var ju där dom hade så fina hamstrar! " . Ja , sagoligt fint !

Ha det bra !

juliino
0

Hehe Jaa :) Ett bra mål för en uppfödning tycker jag :)

Emmny
0

Ja , det är det verkligen ;)

Ha det bra !

BlackandBlue
0

jag ska oxå starta uppfödning så småningom ^^ håller dock på att lära mig mycket mer för tillfället. det här med färger osv^^

jag kommer att använda uppfödarnmanet blackandblue. dock vet jag inte om ungarna kommer att heta BlackandBlue's *namn*
eller bara BaB's *namn*

någon som vill hjälpa mig med den delen ? x)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Emmny
0

Blackandblue är riktigt fint! Man kan ju testa och se om det funkar :

Blackandblue´s Cherry

Blackandblue´s Maja

Tycker det låter fint !

Annars tycker jag Törnrosdalen´s är väldigt fint , fsat låter lite konstigt att säga ??

Ha det bra !

BlackandBlue
0

okej tack :)

jo törnrosdalen är fint :)

lite långt kankse^^ det var det jag tönkte först på BlackandBlue.;)

// Claudia Bertheau

Emmny
0

Ja lite långt , men det är väldigt roligt att sitta och puzzla ihop olika namn, det är ju kul att ha ett personligt namn också.

Ha det bra !

BlackandBlue
0

ja det är det alltid :D!

// Claudia Bertheau

[Marro98]
0

Jag tycker att Narnia's lät jätte fint! :)

#11 Vilken häftig förkortning: Bab's :)

Själv har jag funderat på att döpa min uppfödning till Gerro's. :)

BlackandBlue
0

#16 Tack ;d men tror att jag kommer att använda mig av hela namnet^^

// Claudia Bertheau

[Marro98]
0

Det är också fint! ;)

Lojs
0

Tänk på det språkmässiga bara. ;) Det är inget ' innan s:et på svenska. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.