Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1562 ggr
annakarin_li
1

Lekhage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att funderat en del på hur jag ska lösa det för Busan på bästa sätt, när hon smiter från buren och springbollarna, så blev det en lekhage Glad.

Byggde i fredags en jättelåda på 1 m bred, 2 m lång och 60 cm hög. Stoppade in ett gammalt täcke och en massa leksaker. Nu har Busan prövat lekhagen hela helgen och den blev en hit!! Hon kan springa runt och leka och hitta på en massa bus och samtidigt kan hon inte smita Glad.

annakarin_li
0

Lite bilder från lekhagen..

annakarin_li
0

Lite fler bilder

annakarin_li
0

Busan mumsar på en jordnör, men kan inte komma på hur hon ska öppna den Glad

annakarin_li
0

Busan igen

annakarin_li
0

En sista bild på raringen..

Flöffo
0

En sån lekhage skulle jag vilja ha till mina!Tror dock inte min mamma skulle tycka om det.Den är jätte fin! Skrattande

//Flöffo

annakarin_li
1

#6 Busan och jag tackar! Den tar en massa plats men den var billig…

Köpte 2 spånskivor och bad dem såga dem i mitten, så att de blev 60 cm höga. Sen var det enkelt att såga till och skruva ihop dem hemma. Tror jag betalade 250 kr för hela hagen. Måste väll måla den någon dag ,eftersom den ser tråkig ut……..

Flöffo
0

#7 Okej.Vart köpte du spånskivorna då?

//Flöffo

annakarin_li
0

#8 På Hornbach. Måtten var 2500 x 1200. Byggmax och Bauhaus har dem också, men de kostar lite mer där.

Flöffo
1

#9 Okej , tack! Glad

//Flöffo

Cafesinner
0

SKitnajs! Behöver själv bygga en, som går att vika ihop på något vis. Har inte så mycket plats i mitt studentrum att den kan stå där hela tiden men börjar bli tröttsamt att ha honom i snägen/på skrivbordet/ på toa xD

annakarin_li
0

Tack! Var jättelätt att sätta ihop. Sätt gångjärn på sidorna så är den lätt att fälla ihop och ut. Det här blev en bra och billig lösning. Busan får springa av sig och är så trött att hon inte ens orkar rymma ur springbollen sen ;)

Cafesinner
0

Får sätta min snickrande flickvän på det! haha x)

Frosstis
0

Haha vad nice! Där har hon kul Skrattande Jag skulle dock inte få plats med den någonstans :/

annakarin_li
0

# 13 låter som en bra idé Flört.

# 14 Ja, hon springer som bara den i hagen. Igår satte jag mig i hagen och blev huvudattraktionen Glad. Hon sprang upp och ner på mig i 2 timmar. Däremot försökte hon hoppa ut från hagen när hon stog på mitt huvud. Men det rymningsförsöket gick inte riktigt hemTungan ute