Transportbur
Vissa kanske tycker det här är en jättekonstig fråga men jag är nybörjare så jag måste ju fråga… x)
Kan man göra om en liten samla-låda från Ikea till en transportbur?

Klart man kan, men det är i stort sett lika biligt att köpa en riktig än att göra om en sådan med lock, nät osv.
#1 Blir det? Det kostade typ totalt 15 kr(låda+lock) och nät har jag, om minkgaller funkar?

Det var en billig låda. Bara se till att den är tillräckligt stor så funkar det:)
Vad är bra storlek på transportbur då? x)

Det beror lite på vad man ska använda dem till tycker jag. Jag har olika storlekar beroende på vad de ska användas till.
Ska de till veterinären och hållas i stillhet så har man en liten och ska de ut och åka längre till en utställning eller från olika ställen så har man en större.
Ska man åka längre så behöver man ju ha mat i och kanske någon äpplebit för vätska, och då vill man ju inte att de ska ha sovplatsen precis där det kan vara vätska. Så då får det bli lite större.
Jag har inte tänkt ställa ut så det är transport ca 7 mil och till eventuella vet. besök…
För kortare transporter funkar lilla samlalådan bra. Har själv köpt…Borrade massor av hål i locken. MEN.. Ett problem är att låsen man kan köpa till som håller locken på plats inte passar på den lilla lådan! Hampisarna tar sig ut på sekunden!!!! Enl IKEA skulle låsen till samlalådor på 45/65l passa, men det gör dom alltså inte. :C
Men om man sitter och håller i lådan, behöver man lås då? I sånna fall kanske man kan fixa ett enekelt lås av typ kabinhakar?
Men tänk om man åker bil och föraren tvärbromsar, eller något annat oförutsägbart händer så man måste ha sina händer.
Finns liknande liten låda på Biltema kom jag på- Kostar nog en tjugolapp, med lock som sitter fast!
#9 Hur ser den ut? Vad heter den? =)
Ser ungefär likadan ut. vt inte vad den heter. Finns i flera olika storlekar!
Har du nån länk eller nåt?
Nje. Kan du nog hitta själv. Har bara varit inne i affärn och köpt.
Jaha, okej
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Åh, tack =)
Så lite så, bara hitta rätt storlek
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
den på biltema finns även på clas olssons och rusta. säkert på fler ställen.
den har högre kanter än ikeas minsta samlalåda.
Okej, jag får fixa det nån gång
Tack alla =)