Lock på SAMLA 130 L
Gjorde ett bra lock tyckte jag!! Köpte plastloocket tillsammans med 130 L samlan och sågade ut samt fäste nät med hjälp av smältlim. Men detta lossnade efter typ ett halvt dygn. Har använt häftpistol tidigare men det blir så vasst. Hur har ni gjort??
Mvh Ellenfyrkant
Borrat en massa mindre hål i taket, eftersom att jag är rädd att katterna ska kunna ta sig in. Och vill inte att nätet ska lossa om en katt hoppar upp på buren. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Jaja men jag har inga katter så undrade hur man får det befintliga nätet att fastna. Men det var ju en bra lösning för dig med katt!
Mvh Ellenfyrkant

Jag har fäst med lim utan problem.
Men du kan ju också borra hål runt hela nätdelen och snurra runt med ståltråd. Då sitter det garanterat fast sen.

#3 har du limmat hela kanterna eller duttat? Bra ide men har förstört med borten tidigare ;/ tejpade dock inte då, det kanske gör skillnad?
Mvh Ellenfyrkant

Jag har aldrig tejpat, borrat med smal borr bara.
Jag har i och för sig borrat med tjock borr i mina andra lådor för vattenflaska och det har aldrig gått sönder heller. Man ska bara borra, inte trycka så går det bäst.
Jag har gjort såna här lock ;) http://gerbiler.ifokus.se/articles/4f95d04bd4ebea58260001a1-gor-ditt-eget-lock-till-buren?discussions-1
Hur finmaskigt måste nätet vara för en guldhamster? Går det bra med sånnt man brukar ha till kaninburar(minknät) eller tar sig hamstern ut från en sån?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Vet inte vad det är för nät till kaninburar. Men 1x1cm är mina maskor. Det är fyrkantsnät, är väl samma som minknät antar jag.
Har nät som UlrikaD beskriver. Har borrat massor med små hål och sytt fast nätet med ståltråd. Funkar jättebra, men tog några timmar att göra.
Har locket som vanligt på lådan fast med en massa små hål som jag gjort.
Jag har sågat ut locket, så endast "ramen" är kvar. Sedan har jag häftat på nät på utsidan, och tejpat kanterna med silvertejp. Funkar bra, tycker jag :)
Jag har bara borrat medelstora hål över hela locken. Funkar super, eftersom jag har så pass höga leksaker så skulle hamstrarna bara klänga i nätet. ^^ Men att borra tycker jag funkar jättebra!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13