Dvärg eller guldhamster?
Hej!
Jag och min familj har nu äntligen bestämt att vi ska skaffa en hamster!
Men dock vet vi inte om det ska vara en dvärg eller guld hamster.
Jag tycker att dvärgisarna är extremt söta men en guldhamster verkar vara lättar att hantera efter som att den är lite större.
Vad tycker ni mest om?
Argumentera gärna ert svar!!
Jag tycker om guldhamstrar bäst eftersom dom är lite mer att ta i så att säga och finns i en massa olika färger :D Dvärgar tycker jag också är väldigt söta men tycker ändå om guldhamstrar bäst :)
Tänk bara på att det är lag på att guldhamstrar ska bo ENSAMMA annars blir det bråk som oftast leder till döden :/ Sen är det lag på att dvärgar ska bo minst två och två, så dvärgar måste alltså ha en kompis :)
Där är en anledning till varför jag tycker om guldhamstrar bäst för att om dvärgarna börjar bråka måste man sära på dom och skaffa två burar :)
Mvh
Sandra
Guldisarna verkar helt underbara!! :D
Vi hade tänkt köpa hamstern ifrån en uppfödare men hur är det med djuraffärer kan man köpa därifrån också eller är det bäst att ändå hålla sig till uppfödarna? :)
Ja helt klart ! :D
Uppfödare är helt klart det bästa alternativet! Då djuraffärs hamstrar brukar ha massa sjukdommar och ibland kan vara väldigt aggressiva och bits :/ så vill du ha en frisk och trevlig hamster så är det uppfödare som gäller ! :)
Om du är intresserad har jag en hamster bebis till salu som blir 5 veckor nästa vecka som då alltså blir leveransklar då :)
Här är länken till bebisarnas bildtråd! http://hamster.ifokus.se/discussions/50439465d3b4fd319c002fe9-bildtrad-charliebears-kullen
Det är hamster honan Symphony som är till salu ! :)
Mvh
Sandra
Jag tycker mest om dvärghamstrar eftersom dom är så små och otroligt söta. Guldhamstrar är så stora och inte alls lika mysiga som små söta dvärgar. Det finns Robovski, Kinesiska , Campell och Vintervita och i många färger. Jag gillar att dom kan bo ihop och för det mesta bråkar dom inte ;) Dvärgar är så mysiga och dom flest dvärgar jag haft somnar i min hand , vem vill inte ha en söt liten pälsboll sovandes i handen ? Just nu har jag en Vintervit kull här hemma ifall du är intresserad ?
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
#4 Jag håller med om att dvärgisarna är super söta men tror att det är en guldis som vi ska skaffa oss :)
#3 Symphony är helt otroligt söt!! Vart finns du? :)
Okej ;) hoppas du blir nöjd !
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
#5 Jag finns i stockholm ! Men kan transportera till enköping/uppsala och ibland Sala. Annars brukar transport lösa sig på t.e.x djurtransport.ifokus ! :)
Mvh
Sandra
Vi bor mellan värnen och vättern men som du sa kan det ju säkert lösa sig med transport! :) Jag ska bara diskutera detta med mina föräldrar också vilket som är väldigt viktigt. :/ Men jag är verkligen intresserad! :D
Okej ja det gör det nog ! :) Låter bra hör av dig så fort som möjligt eftersom andra har visat lite intresse för henne ! :) Men hade du tänkt att ha henne till avel? För pågrund av hennes färg passar hon endast till sällskap :)
Mina föräldra tyckte tyvärr att det var för långt bort :( Men samtidigt hittade vi ett annat ställe lite närmare som verkar bra :)
Tack ändå för alla tipsen och synpunkter :)
Det låter som ni bestämt er. Men jag håller med om guldisarna. Det är mer att ta i och personligen tycker jag de är sötare. Men det är ju olika vad man tycker.
Jag finns i Köping men brukar kunna ta mig till Örebro om det är till hjälp. 
Här är min hemsida: http://www.flinganshamstrar.weebly.com 
En av mina honor parades den 6 sep.
Och snart ska även min roan paras.