Skrillex ramla ner för trappen!!
Igårkväll hände en hemsk sak med min älskade Skrillex.
Han sprang fritt i mitt rum som varje kväll, och jag skulle gå och hämta en sak.
Då gick min lillasyster in i mitt rum, varför vet jag inte och glömde stänga dörren.
Skrillex har alltid varit snabb med att springa ut ifall man öppnar dörren, för han är så nyfiken.
Jag fick panik när jag såg att dörren var öppen, för han kan ta sig därifrån så snabbt!
Genast stängde jag alla dörrar och började leta.
Efter ca 10 minuter hittade jag honom helt stilla på ett trappsteg i källartrappen två våningar ner.
Trodde han var död och tog upp honom försiktigt.
Han levde dock.
Blev så himla förvtvivlad och trodde han höll på att dö.
Efter ca tjugo minuter så lade jag ner han i buren, han gick genast in i sitt bo.
Han verkade riktigt chockad, men när jag kände försiktigt på han verkade han inte ha ont och han gick normalt.
Hur stor är risken för inre skador?
Bör jag ta honom till veterinären?
Idag har han mest legat i sitt bo, han har ätit lite TROR jag och varit uppe i min hand då han smög fram när jag lockade på honom.
Det som oroar mig är att han vad jag vet inte sovit någonting.
Han ligger i sitt bo med öppna ögon.
Annars brukar han vara riktigt lat och sova hela dagarna.
Är så orolig för honom och behöver hjälp med vad jag ska göra!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Testa och ta ut honom ur boet så han kommer ut och se hur han reagerar. Kolla om han har ont/är öm idag..
Ifall han inte är sig själv än skulle rekomendera att ringa & prata med veterinär iaf.
Hur har det gått?
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Ja hur ha det gått?!??
Med vänlig hälsning, Maria
Förlåt för att jag inte uppdaterat er!
Skrillex är helt återställd och beter sig helt som vanligt igen.
Väldigt skönt! Tror han bara blev omskakad av fallet, verkat inte ha ont någonstans.
Hade en hamster som råkade klättra ut genom fönstret en gång och föll 6 meter när hon var bara fem veckor, hon klarade sig och levde i tre år.
Haha nu låter jag som världens slarvigaste hamsterägare, men har haft väldigt många hamstrar och olyckor händer! :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Ja ok ;)
Vänta 6 METER?!?!
Ja, hon landade dock i gräs.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag tror att de klarar mer än man tror, krabaterna. Jag försöker att hålla buren rymningssäker och att hålla koll på henne när hon leker i soffan men ändå har hon lyckats få en vana att slänga sig från höjder över en meter. Vilde säger jag bara!
Har ingen ny bild på han? =)