Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1385 ggr
Camilla72
1

Min A-kull är född

Nu har jag fått min första kull!

Dom föddes 23/8 och det är 9 st (tror jag…).

Jag kommer att lägga ut mer information på min hemsida när ungarna blir lite större.

http://www.harmonihamster.n.nu

Spännande, kul och lärorikt är det iallafall :-)

/Camilla

Sarah!
0

Grattis! :D Kommer dom ha stamtavla?

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Camilla72
0

Hej,

Ja, jag tänkte registrera kullen :-)

Alice98
0

Grattis! :D

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

Novis10
0

Gud vad roligt att dumle är pappa känner ju uppfödaren;) Tänkte också fråga hos vem du köpt Geischa, heter hon möjligtvis Fanny?

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Camilla72
0

Hej,

Ja, Dumle är hur mysig som helst :-)

Jag köpte Geisha av en som heter Mikaela. Geisha har ingen stamtavla, men jag har uppgifter om hennes mor/far och mormor/morfar, så jag tänkte att jag skulle registrera henne också.

Novis10
0

Okej:) vad hette hennes morfar/ mormor då? :)

//Nova

Camilla72
0

Hej

Mormor hette Evonda och morfar hette Gizmo.

Novis10
0

Jo men det är jag som är uppfödare till Lilly. Hon heter på stamtavlan Bizzy så jag har information längre bak i hennes led. Evonda och Gizmo ägde jag som sagt. :)

//Nova

Novis10
0

Jo men det är jag som är uppfödare till Lilly. Hon heter på stamtavlan Bizzy så jag har information längre bak i hennes led. Evonda och Gizmo ägde jag som sagt. :)

//Nova

Camilla72
0

Hej,

Va kul :-)

Hon är väldigt social och mysig. Ska klättra upp i handen direkt när man sätter ner den och hon är jättesnäll.

Jag hoppas att ungarna får samma härliga temprament.

Dom är nu ca 1,5 veckor och börjar krypa runt och äta lite smått av tex havregryn. Skulle försöka se om det var hanar eller honom, men jösses, det var inte lätt :-)

Tips på hur man ser det lättast tas tacksamt emot…..

Hamsterlycka
0

Vad roligt, grattis! Vet du vad det är för färger? :) Haha ja visst är det svårt att försöka se, de små sprattlar ju jättemycket :') Jag har inte fått nån kull själv, men jag hjälpte Martina (chateaus på HIF) att kolla på hennes bebbar, och det gick jättebra. Svårt att förklara hur jag höll… hm.. vet inre hur jag ska säga! /:

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Novis10
0

Jag brukar hålla ungarna men magen uppåt. På honorna brukar man kunna se bröstvårterna (små prickar på var sida av magen i rader) annars så har hanarna längre avstånd mellan anal och könöppning än honorna. Om du lyckas få bilder på undersidan av Ungarna och lägger upp bilderna här kan vi hjälpa dig med könen. :)

//Nova

Camilla72
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är sex ungar som har klarat sig. 5 av dem tror jag är honor. Det var därför jag tyckte att alla såg lika utSkrattande.

Jag vet inte riktigt vad det är för färger, men det ser ut som hanen är nf, 2 honor är silvergrå och 3 honor är vita ?

Här är lite bilder. Vad tror ni det är för färger?

Camilla72
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av två honor som är silverfärgade….

Novis10
0

De "vita" honorna är troligtvis offwhite. Så en normalfärgad, en silvergrå och dem andra ser utvald offwhite. :)

//Nova