Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 733 ggr
Kokolandia
0

Vilka färger?

Vilka färger kan det bli om man parar offwhite X offwhite? Och sö, mö hur ser man det? Thanx! :)

Roonja
1

Det beror på, vad bär dessa 2 offwhite på? Skrattande

Om ingen bär på rödögd eller brunörad så får du bara offwhite, creme och vit sö mö.

Om de bär på rödögd kan du få offwhite rödögd, vit rödögd och creme rödögd.

Om de bär på brunörad kan du få Brunörad offwhite, brunörad vit och caramel.

Om de bär på både rö och bö kan du få bö rö offwhite, bö rö vit och rö caramel, utan bö och rö såklart också. Skrattande

Sö är svartögd och det ser du lätt på ögonen, att de är svarta. Tungan ute Mö är mörkörad, då har hamstern gråa, eller nästan svarta öron i vissa fall. Skrattande

Kokolandia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej dom bär inte på rödögd så vitt jag vet.

Jag tänkte mest på hur vet man om en offwhite är sö mö? Jag såg någonstans att en offwhite var beskriven som även sö/mö (något av det) och den såg ut som min. Så därför jag undrar. Jag kallar mina för offwhite bara. (den ena är dock ds).

Tack för hjälp med färgerna! Det var som jag trodde, så det verkar som om jag äntligen börjar få koll på det här hihi

Jag kan ju bifoga en bild så får ni se det blivande paret.

Den första ser ju ut att vara svartörad och den andra i så fall rödörad (ds)??

Kokolandia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den förra var Blanquita, den blivande mamman (om några veckor) och detta är Oso, han som ska få den äran att sällskapa med Blanquita ;)

Kokolandia
0

Alltså inte "rödörad" - det finns inte. Men du förstår min beskrivning ;)

Roonja
0

#2 En offwhite är alltid sö mö(om den inte är bö och rö) Den har alltså svarta ögon och mörka öron då. Skrattande

#3 Den på bilden är offwhite sö mö ds Skrattande Ds får fläckiga öron. Skrattande Om de är brunörade så syns inga fläckar.