Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1257 ggr
Nasse.Basse
0

Honung till hamster

Jag har hittat ett recept här på hamster iFokus men det är honung i och den som skrev receptet sa sedan att någon hade sagt att det inte va bra med honung särskilt inte om det hade varit i ugnen! Sant eller falskt????

Med vänlig hälsning, Maria

Nasse.Basse
0

Ingen som vet;)

Nasse.Basse
0

Nasse.Basse
0

Kan jag ge honung eller inte ?

Zorro_Tiger
0

Jag tycker inte du borde ge färsk honung men vet faktiskt inte men det "borde" ju inte vara bra :S

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Minrandigalama
0

Är inte säker.. Men jag tror att jag hört att man inte ska ge honung eftersom det kan klibba ihop kindpåsarna, vet ej om det är sant men har hört det iaf :)

Nasse.Basse
0

Ja den ska blandas med annat och sen in i ugnen

Flöffo
0

Brukar göra kakor med honung i , inte hänt något.

//Flöffo

Nasse.Basse
0

Ok tack #7 :)

[Marro98]
0

Jag har också använt honung när jag bakar exakt som #7. :)
Inget har hänt.

luddtuss
0

Låter spännande=) Har du lust att dela med dig av receptet?

Nicolina
0

#5 Nja, klibba ihop kindpåsarna låter lite osannolikt =) Honungen lär nog smälta i påsarna innan något sådant händer, sen så har honung en sån konsistens att hamstern kommer slicka på det men inte stoppa i kindpåsarna, ungefär som när man ger gröt/yoghurt/välling.

Däremot är honung väldigt bra att ge om man har en sjuk hamster, blanda kamomillte med en klick honung, låt svalna såklart och ge genom pimpett ett par gånger om dagen om ni nu inte har en hamster som blir överförtjust och dricker ur skål ;) Både honung och kamomill är bra örter och är kända för att vara bra vid läkning.

Nasse.Basse
0

Tack alla för hjälpen;) #10 klart jag kan :) perfekt lördagsgodis:) Receptet: Du behöver: I pinne Honung Fröer/hamster blandning Gör så här: Ta pinnen och smeta honung på sen strör du över frön /hamster blandning och servera :) ps. Tänk på att det blir gammalt snabbt så ta ut ur buren nästa dag. Sen har jag hittat lite annat;)

luddtuss
0

Tack:)

Nasse.Basse
0

Vsg;)