Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsteruppfödninggenetik
Läst 4812 ggr
Nasse.Basse
0

??

Då jag inte helt förstår detta och är så nyfiken måste jag be om hjälp. Det handlar om att man inte ska avla på.. (det står på texten där nere , kommer tilll det stax) Ja jag hittade texten här på hamster iFokus och undrade lite kring det. Hur vet man då att min hamster är en sådan.. Ja läs så förstår ni. "Man ska ALDRIG para två vitmagade hamstrar med varandra, detta leder till ögonlösa ungar. (Obs! med vitmagad menar man inte en hamster med vitt på magen.. det har nästan alla hamstrar. Men just Vitmagat är en speciell gen- Whwh genen som ej får dubbleras." Hoppas ni förstår vad jag skrev där uppe;) Glad för svar;) nybörjare på guldisar:)  Med vänlig hälsning, Maria och guldisen Nasse

Med vänlig hälsning, Maria

• Redigerat 2021-06-06 11:28 av Herveaux
UlrikaD
0

Vitmagat är en gen som inte finns så ofta i Sverige. Och finns den så står den på stamtavlan. Du hittar den inte i djuraffären, så du kan vara säker:)

Nasse.Basse
0

Ok tack! Jag har en från djuraffären men jag tänker inte avla på honom då jag inte vet hans bakrund. Men jag vill gärna ha uppfödning om ett tag och blev lite osäker vad det menade här:). Men tack!!

Med vänlig hälsning, Maria