Bara omplaceringar
Just nu krymper antalet djur här hemma och har nu bara två hamstrar kvar.
När dessa är borta så får vi se hur jag känner angående hamstrar, men jag funderar på att bara ge hem till vuxna hamstrar som söker hem.
Ska väl aldrig säga att jag aldrig mer kommer skaffa en unge, men jag tycker man ofta ser hamstrar som omplaceras av olika anledningar och jag har själv omplacerat hamstrar när det blev för mycket och nu vill jag väl egentligen bara göra en god gärning och ge hem till någon som behöver det :)
Men då började jag fundera. Ska man ta emot första bästa som söker hem? :P
Hur skulle ni göra? :)
(Detta är antagligen och förhoppningsvis månader bort, för mina hamstrar är ca 1 år 5 månader gamla.)
Inga tankar om hur ni skulle välja? :)
Skulle det vara jag skulle jag strunta i färg osv alla har ju rätt till ett bra hem oavsett om dom är svarta osv. :)
Jo färg kommer inte spela någon roll. Och även fast jag sagt aldrig mer en långhårig hamster så kommer det inte spela någon roll heller. Jag funderar mer på om jag ska ta emot första bästa som behöver omplaceras. Eller om jag kanske ska vänta och se om det finns någon som behöver hem mer akut. Det kommer som mest vara max 2 hamstrar/gång som jag kan ta emot.
Jag skulle satsa på mer Akut. Hamstrar som om ingen tar dom kommer avlivas eller bli ormmat. :)
Samtidigt blir jag extremt "allergisk" när jag ser avlivningshot haha. Och tror många hotar tomt om detta. :P Men får väl kolla vilka som faktiskt behöver den hjälpen när det blir dags :)
Tycker det låter som en bra och snäll ide ;) men det kan ju också vara så att dom vill ge bort hamstern för att den är sjuk och dom inte har råd att gå till vet så ger dom över hela ansvaret på dig och jag tror inte du vill betala flera tusen kronor på vet , man vill ju inte gärna se en hamster ligga och lida :(
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !