Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 719 ggr
jyllsin
0

knepet för att lära känna hamstern!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! jag har haft drygt 5 hamstrar innan jag skaffade min nya hamster från igår, har alltid haft guldhamster och har alltid gått bra, men nu undrar jag hur man lär känna hamstern på ett effektivt sätt?

tacksam för svar! Julia

(Bilden är tagen av mig)

Nasse.Basse
0

Ge godis ur sin hand! Då förknippar den din hand med något positivt. Och sen när den kommer fram till din hand för den tror att du har något ger du det du har och sen tar du försiktigt upp den. Ta upp din hamster varje dag flera gånger men inte länge utan bara att den får lukta på dig när du har den i famnen och sen ner i buren igen:). Så att den inte blir stressad och rädd. Om den känner sig helt trygg efter någon dag kan du öka tiden osv. Men ta det steg för steg! Med vänlig hälsning, Maria med hennes guldis Nasse

Med vänlig hälsning, Maria

Floppan
0

#1 Håller med Flört

Nasse.Basse
0

Tack #2:)

jyllsin
0

Tack så mycket! :)

Nasse.Basse
0

Söt hamster förresten:)

Twisted_T
0

Det bästa tipset är att ha hamstern i samma rum som du brukar vara i. Då lär den känna din röst och doft och märker att du inte är farlig. Sen kan du ta in handen lite i spånet och röra runt försiktigt så att du luktar lite spån på händerna. Då blir det inte helt främmande. Du kan ge mat när hamstern ser eller ge godis. Lägg handen i botten och låt hamstern lukta lite. Framför allt, stressa inte.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)