Min första kull ♥
Igår föddes min första kull!
Mamman är: Queens Panda Silversobel Kh
Pappan är: Mapilamis Pavlo Creme Sö Lh
De båda har underbara personligheter!
Jag har inte varit i kontakt med andra hamstrar än mina egna och mina kompisar och familj som har träffat mina hamstrar har inte heller varit i kontakt med andra hamstrar än mina. Jag har heller inte märkt några tecken på Papova.
Inatt hörde jag tre små pip men sedan hörde jag inte mer. Jag fick för mig att det var Panda som pep (men det var ungarna^^) Senare på natten hörde jag hur hon bökade runt i buren, grävde, krafsade och gick runt i buren igen. Jag tror att hon skulle få fler ungar då. Hon höll på och födde ganska länge. Hon fick några ungar och senare bökade hon runt i buren igen och fick sedan fler.
När jag gav henne färskmaten nu imorse så gick hon direkt dit och åt. Då kollade jag en sväng i boet och såg hur det kryllade av en massa små söta marsipangrisar! Mins sju stycken såg jag! Och så gudomligt söta var de! Så söta så jag var tvungen att ta en bild

De kommer säljas för 200 kr med skötselråd och stamtavla!
Förväntade färger är: Silversobel, sobel, creme och offwhite både i korthår och långhår! :)
MVH FiffiLiina
De finns i Örebro
Vill någon lämna intresse kan man maila mig på: jeffi_eriksson@hotmail.com eller så kan du pm:a mig här! :)
MVH FiffiLiina
Grattis då hälsar jag, Topas, Tindra & Silla! 
Tack!:)
MVH FiffiLiina
Grattis! :)
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Tack!:)
MVH FiffiLiina
Åh vad kul! Pma, eller ladda upp fler bilder sen när pälsen växt ut! Så bestämmer jag mig efter en jag ska köpa ;)
Ja verkligen! Ja det gör jag! :)
MVH FiffiLiina
Grattis.
Tack!
MVH FiffiLiina
Räknade ungarna när jag matade henne och jag räknade det till 16 st:O Jag kan ju förstådd ha räknat fel för det är ganska svårt att räkna de små korvarna^^
MVH FiffiLiina
Ojj j*vlar! ( förlåt för svordomen )
Vad många! :D
Kanske köper två! (kanske) ;)!
Hahah, grattis igen. Gud va kul :))
Ja verkligen! Tack så mycket!:)
MVH FiffiLiina
De växer så det knakar! Nu ser man tydligt vilka som blir mörka och vilka som blir ljusa men de är fortfarande svåra att räkna. Det ser i alla fall ut som att det blir 3 ljusa och resten mörka men många ungar ligger längre ner i boet så jag kan inte säga säkert än. Nu har de börjat fått öron och de är så söta! Jag vill bara ta upp hela högen och pussa på de! Men de ärju för tidigt än…
MVH FiffiLiina
Ååååh, gud så söta!
Förväntansfull är man ;)))
Ja det är de!:) de hälsar tack;) Ja de är jag med^^
MVH FiffiLiina
NEJJ!!!!!!! GUUUD så söta!!!!!!!!!!!!
Lova att skicka och uppdatera med fler blider när dom ser mer ut som hamstrar xD Nejj men guud så söööööööta!!!!!!!!! Skulle så gärna vilja ha en, men får inte ha fler än en i taget…. Och sen ska jag kanske köpa av Marro, så….
dom kommer säkert bli lika fina, men guuuuuuuuud så söööötaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
*bilder sorry!
Och glömde, jag och Smulan hälsar grattis så jättemkt!!!!

De hälsar tack!:) Ja fler bilder kommer när de blivit äldre!:) Tack! Hälsa tillbaka!:)
MVH FiffiLiina
Idag fyllde bebisarna 1 vecka. Vi räknade de till 13 stycken. Vi hittade även en död som vi begravde, men det är ju sånt man få vara beredd på. Det var 5 st creme/offwhite och 8 st sobel/silversobel. Vi tog kort på de och mamma Panda hade inte alls några problem med att vi tog upp de och kollade hur många det var medans hon var och lekte i badkaret^^
Många av bilderna vart suddiga men här kommer några som inte vart så suddiga:)
Idag strödde jag lite havregryn och finhackade ärtor i boet (vi hade slut på morot och gurka m.m.) och det var mumsigt tyckte ungarna! :)
MVH FiffiLiina
Det var alla bilder för idag!
MVH FiffiLiina
Haha! De gav mig ett gott skratt!
Blir troligtvis en offwhite jag köper, det får vi se senare när dem växt ;)
Kram // Selma
Hihi:) Okej, jag tror att det är två offwhite och tre creme men det är lite svårt att se fortfarande^^ Kram!
MVH FiffiLiina
Nu är bebisarna 10 dagar! Både jag och min mamma tycker att några ungar är "tvåfärgade" som hon säger men ungarna kan ju inte bli det… Hmmmm…
MVH FiffiLiina
Söta små skruttar
De tackar så mycket!:)
MVH FiffiLiina
Nu har tyvärr hälften dött. Jag tror men är inte alls säker på att det var vatten/svällmage. Det började med 16 och sedan vart det 13 och nu bara 8. Hoppas i alla fall att resten klarar sig! Idag hittade jag en död unge i boet och det äckliga var att det bara var halva kvar. Och det ännu äckligare var att en unge låg och tvättade/åt på den halva bebisen. Jag ska säga att jag höll på att spy…
Detta var inte alls trevligt och jag hoppas att resten klarar sig!
MVH FiffiLiina
31# Ååh! :(
Om mamman äter någon missbildad unge / död unge så äter hon ju upp den. Då får hon näring i sig. Vet dock inte om det är samma sak för ungarna..
Det är sånt som händer! :(
Vilka ungar dog? Vilken färg hade dem? :)
R.I.P :(
Synd att några dött. Men kom ihåg också att om du tar upp ungarna och pysslar med de så kan mamman bli stressad och döda eller äta upp de. Så det kan vara en av orsakerna till at de dör. Försök att låta de vara, ta inte kort eller pyssla med de förens det är 10 dagar när du kan titta kön. :)
#33 De är väl 10 dagar idag?
Just nu känner jag mig hemsk. Jag har inte alls tänkt på hur mycket havregryn jag gett dem och nu kom jag på att det säkert är därför några har dött. För att havregrynet har svällt i magen. Usch, vilka misstag man kan göra…
Men jag är inte skyldig till alla dödsfall i alla fall. De har bara fått havregryn i tre dagar så ungarna som dog före det var inte jag skyldig till i alla fall. Men jag känner mig ändå hemsk som inte alls tänkte på att det sväller i magen…
#32 Det finns 4 ljusa kvar och 5 mörka. En mörk har väldigt stor mage så den kommer nog dö
#33 och #34 De är snart 11 dagar.
MVH FiffiLiina
#35 Jag har aldrig gett mina havregryn, så jag vet inte hur de reagerar på det.
Så du har alltså inte rört de innan nu? Men kom ihåg att du helst inte ska ta i de så mycket innan de öppnat ögonen, utan bara ta i de en snabb stund när du tittar kön. 
#36 Jo jag tog i de då jag kollade kön. Men inte annars.:)
MVH FiffiLiina
#37 Okej, bra. Ville bara vara säker. 
#38 Okej;)
MVH FiffiLiina
Va synd! Rip ungarna som dog
Hoppas resten klarar sig nu!
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Tack! :)
MVH FiffiLiina
Vilka kön har ungarna? :))
Jag vet inte än men jag ska kolla kön när de öppnat ögonen vilket jag tror blir imorrn. De har redan börjat öppnat ögonen lite grann!:)
MVH FiffiLiina
43# Åh, okej! :)
Som sagt tingar jag en offwhite. :))