Bölder o var
Min lilla älsking Izadora har fått små finn liknande bölder runt ena ögat och det börjar komma runt det andra ögat med. I torsdags så åkte jag upp till veterinären med henne för att kolla vad det var och om det var botligt. När veterinären tittade på henne bad jag henne titta under magen för jag var orolig för det fanns var där och en liten finn liknande bula. Dessutom var jag också väldigt orolig eftersom hon inte tvättade sin päls ordentligt. Vi fick hem 4 olika medeciner : en för att tvätta hennes kropp mot parasiter, en för att droppa i nacken också mot parasiter, ögondropp och antibiotika. Om inte allt detta hjälper vet jag inte vad jag ska göra… Efter detta vägrar jag för hennes skull behandla henne igen. Det gör henne stressad och arg. Jag håller för allt i världen att min lilla prinsessa ska bli bra. Hon är värd dom 1600 jag har lagt för medecin och veterinär. Har någon av era hamstrar varit med om något liknande?
Min hamstar hade en gång något sånt men tvättade med sårlösning (eller ad det nu heter) 4 dagar och senså var det borta vet inte vad et va men kan ha varit ett myggbet han hade kliat upp
Har du bild på bölderna? Jag kan inte säga vad det är, men är det som vårtor i ansiktet kan det vara papova viruset. Google för bilder. fast jag tror inte att dem brukar vara variga.
Låter ju inte bra med variga bölder. Hur är hon i temperamentet nu? Verkar hon ha ont? Naffsar och bits hon? Äter hon som hon brukar? Om hon verkar dålig och medicinerna inte verkar, då kanske det är bäst att avliva henne. Du har ju gjort vad du kan för henne, hon har fått mycket mediciner att testa på, bara att hålla tummarna för att de hjälper.
Mvh Alicia.
Om det är en värghamster så är det inte papova i alla fall, vågar inte säga vad det är
.
Mvh Alicia.
Tänker på vagel då jag ser bilden, men du sa att hon även hade en på magen och att det kom var ur den?
Det kan inte ha varit doftkörteln på magen som blivit infekterad?
I såna fall kan det ju mkt väl vara vaglar hon fått runt ögat och de ska ju vara ofarliga, och gå bort av sig själv. Men lite märkligt att hon fått flera stycken *hmm*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_