Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1824 ggr
Alexinas
0

Afrodite ♥ Dubbel-Huligan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yes! Äntligen så brunstade min Afrodite så nu är det bara att hoppas på ungar!

Mamma: Afrodite (creme sö, långhårig)

Pappa: Dubbel-Huligan (normalfärgad mörk, långhårig (rexbärare) )

Parades: 23 juli

Beräknad att födas: 8 augusti

Förväntade färger och hårlag: Creme och normalfärgad i långhår och ev. rex.

Denna parning gör jag för att jag vill få fram mera creme samt behålla mina linjer efter Cookie.

Odette
0

Bara att hålla tummarna och hoppas att det tog ^^

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

_Charlie
0

Nu måste jag fråga… Vad är det med alla Dubbel-****? Är dom från samma kull som alla döptes till Dubbel-****? Eller liknar dom hamstrar som förr hetat **** och därför döptes efter dom? :D

goldenhamsters
0

#2 Hihi, det är Annika i Finland som döper alla hamstrar till dubbel efter sin dubbel linje. Annika köpte Tazzar's Dubbel-knut för 3 år sedan, alla avkommor från honom heter Dubbel före sitt namn, så även hans barnbarnsbarn heter Dubbel i förnamn Flört. Lite roligt tycker jag. Lånade själv hem Dubbel-Casanova för parning en gång från henne, fast jag döpte inte ungarna efter dubbel då, bara hon som gör det. Lite finurligt Glad.

Lycka till Alexia, Afrodite är ju en så fin och kraftig tjej! Skrattande Hon fick ju ett CK på husdjursmässan, så det blir nog fina bebisar efter dem. Och är inte Tom pappa till Dubbel-Huligan? För då är nog Huligan också jättenygg OskyldigFlört.

Mvh Alicia.

_Charlie
0

#3 Aaaaah!! Men vad roligt! Skrattande

Alexinas
0

#1 Tack för det! Glad

#2 Det är precis som Alicia säger, haha.

#3 Tack så mycket Alicia. Jag tycker ju själv att Afrodite är en sådan snäll och fin hamster så det vore synd om jag ej skulle få några avkommor från henne och sen har jag ju en jätte fin hane som får väldigt fina ungar vilket jag såg från förra kullen så jag tror att denna kombination kommer att bli jätte bra. Hoppas verkligen att ungarna kommer att bli som föräldrarna för de båda har ett så himla underbart temperament!

Jo precis Tom är Dubbel-Huligans pappa Flört

Alltså gud vad jag längtar tills kullen kommer. Hoppas att det blir några små rexkorvar också. Jag lovar att jag kommer lägga in en massa bilder så det inte blir som med de tidigare kullarna där jag nästan inte la in några bilder alls Skäms

Alexinas
1

Nu vet jag nästan säkert att Afrodite har ungar i magen för samma dag som de parades så vägde hon 203 gram och igår när jag vägde henne så vägde hon 221 gram. Hon har alltså gått upp nästan 20 gram och jag hoppas verkligen att det blir ungar nu! Glad

Hon har faktiskt också blivit lite tjockare och fått två små bulor på sidorna Skrattande

goldenhamsters
0

Vad roligt Skrattande.

Mvh Alicia.

Sarah!
0

Grattis! Hoppas dom kommer på onsdag nudåSkrattande

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Alexinas
0

Arfodite födde aldrig igår och jag vet fortfarande inte om hon har fött eller inte då jag inte vill lyfta på huset. Jag blir lite orolig då hon kanske kan ha ungar kvar i magen och kanske inte kan få ut dem. Vad ska jag göra?

Om jag tar bort huset, vilket jag helst inte vill göra ifall det ligger några ungar där så kanske hon äter upp dom. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Obestämd

Kan någon kanske hjälpa mig? Är det någon som har varit med om något liknande tidigare?

UlrikaD
0

Det bästa är att när man vet att honan är dräktig så tar man bort huset. Då kan man lättare hålla koll när det väl är dags.

Har du sett henne idag överhuvudtaget?

Ifall du har sett tydlige bebis-bulor och det inte hände någonting igår så hade ju jag kikat försiktigt idag för att se ifall allt är ok.

Det finns honor som föder en dag sent också, men det finns ju honor som inte får ut sina bebisar också.

Är honan trygg med dig så kommer hon inte att äta upp sina bebisar för att du lyfter på huset och kikar.

Amun-Ra
0

Dubbel är ett klan namn…hehe så man skall ha lättare att veta från vilken linje de tillhör, eller klan som man också kan kalla det tillFlört

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Alexinas
1

#10 Tack för svaret!

Nej jag har inte sett henne idag men jag såg enne sent igår kväll och då hade hon fortfarande bulorna kvar.

Jag ska gå in och lyfta på huset och titta nu för att se att hon mår bra! :)

Alexinas
0

När jag tittade oh lyfte lite på huset igår så såg jag bara en liten unge Gråter

Den låg där och sprattlade alldeles ensam! Hoppas bara att den kommer klara sig nu

UlrikaD
0

Men mamman mår bra idag? Tänkte så hon verkligen fått ut alla ungar så det inte är några kvar.

Jag har haft en ensam unge i en kull en gång, den klarade sig jättebra. Man måste väl bara vara extra noga med att den håller sig varm så massa bomaterial.

Alexinas
0

Jo Afrodite mår bra! Hon har inga ungar kvar i magen eller så och bulorna är borta. Så att hon klarar sig är självklart.

Jag ska fixa en massa toalettpapper nu så hon kan värma lillen :)

Sarah!
0

Va synd Alexia!!Gråter Tur att Afodite klarade sig iaf! Hoppas ungen också klarar sig bra!

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Alexinas
0

Nej nu har Afrodite ätit upp alla ungar. Det finns inte en ända kvar Gråter

UlrikaD
0

Beklagar:(

Tyvärr går inte det här med avel alltid som man själv vill.

Alexinas
0

Nej…:(

Tror du att man skulle kunna para om henne vid nästa brunst eller blir det för ansträngande så hon inte orkar med det. Jag tänkte att eftersom hon inte behövde ta hand om några ungar så kanske man skulle kunna para om henne igen. Eller kan hon kanske äta upp alla då också?

UlrikaD
0

Jag vet många uppfödare som parar om direkt om honan inte får behållt sin kull av någon anledning.

Jag är ju en sån där person som skulle väntat några månader. Men det är ju jag det.

Inget av sätten är ju fel.

DeniceP
0

Beklagar ungarna!

Men kul att se min DubbelTom Jrs bror här :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!