Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1752 ggr
_Charlie
0

Varning toarullar!

Guldhamstrar får inte plats i toarullar.

Alla andra hamsterägare kanske redan vet om detta men det visste inte jag förrän jag hörde ett hemskt skrik från buren och hittade Billy fast med huvudet utanför ena änden och runpan utanför andra änden av en toarulle.

Nu har alla rullar blivit uppklippta på längden och lille Billy blev fri efter mycket om och men.

Stackars liten. Rynkar på näsan

Roonja
0

Mina är så stora, hehe så de får typ inte ens in huvudet. :P Förutom dvärgarna, de får plats perfekt. :)

Stackarn. :(

_Charlie
0

Jahadu, ja jag vet att dvärgen älskade toarullarna. Billy är inte vuxen ännu så han är nog lite mindre än en vuxen guldhamster. Usch som han skrek. Men, då lärde vi oss det. :)

UlrikaD
1

Testa att ge Billy ett Pringles-rör som du tagit bort botten på istället. Mina tjockisar jag hade älskade såna rör.

Mina hade vett nog att inte försöka trycka sig igenom toa-rör efter de blivit lite större. Bebisarna älskade ju att springa igenom dem.

Tur att Billy är ok iallafall.

LinneaJohaanson
0

Oj då!
Mina brukar utan problem tränga sig igenom toarullarna! Även dom riktigt feta guldisarna!
Stackarn då, han blev nog väldigt så rädd skrutten!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Scorpio97
0

Måste ju bero på hur stora toarullarna är också! Har upptäckt nu att det finns småa och större. Dom småa är perfekta för mina dvärgar, dom gillar inte alls dom lite större (:

//Jessie

jollycox
0

Usch vilken hemsk syn det måste ha varit. Rynkar på näsan
Sån tur var så läste jag detta innan jag skaffade min guldis så jag klippte upp toarullarna innan. Men han kröp aldrig i dom så han har pringlesrör eller sånt rör som det varit en whiskyflaska i. Dom är stora och bra. Glad
Som #5 säger så finns det olika storlekar också. Märkte det när jag fick hem mina möss som hade toarullar i buren och dom var större(4,5cm) än våra(4cm).

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

PuffPoff
0

Hur tar man bort sina egna inlägg? Snälla svara, jag behöver verkligen ett svar!

(Sorry om jag kommer lite random nue men..)

Smulipop
0

#4 Haha, min guldis klämde också sig igenom ngn gång, sen behövde hon nåt att gnaga på även om jag hade lagt in massa kvistar, så hon gnagde sönder i stort sätt hela saken…Skrikandes Najj, men ändå! Hon kunde ju ha gnagt liiite på pinnarna, för mattes skull?!?Tungan uteFlört

Det var bra att veta ändå, hon får pringlesrör också ibland, den gnager hon inte på, utan använder på det sättet som matte tänkte…Flört

LinneaJohaanson
0

Haha mina gudisar maler toarören och bygger bon av dom, praktiskt Flört

Vissa av dom maler även pringelsrören och bor i det haha! Knas hamstrar!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Frosstis
0

#7 Man kan inte ta bort sina egna inlägg om man inte är medarbetare/sajtvärd.