Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1644 ggr
DenLillaTofflan
0

Hamster på rymmen :(

Cummin bor i två 130 l samla lådor sim sitter i ihop med ett rör. Vi har inget nät över än så vi använde kartong med en bok på så länge Sen när vi hade gått och lagt oss så puttade kaninen av kartong biten och Cummin rymde.Hon har varit borta i tre dar nu :(. Jag vet att hon är bakom köksbänkarna eftersom jag hör henne "sprattla". Men hon vill inte kom fram och man får tyvärr inte riva (vi bor i hyreslägenhet). Jag har ställt fram mat och vatten och gjort en sån där "fälla".Hon har inte ätit något av maten och inte heller druckit. Hur länge klarar hon sig utan mat och vatten? :( Finns det några fler tips hur jag kan locka ut henne?

Nasse.Basse
0

Ta det godaste som finns! Vet inte vad men det du vet att den ÄLSKAR! Hoppas ni hittar cummin!

Med vänlig hälsning, Maria

Frosstis
0

Lägg ut något som luktar mycket, typ ägg, persilja eller så..

Nasse.Basse
0

Säg till när du hittar din sötnos! Hoppas nu du hittar han;)

DenLillaTofflan
0

Hon har fortfarande inte kommit fram Gråter

Hur länge klarar hon sig utan vatten och mat?

Åhhh snäälla Cummin kom fram nu jag är ju så orolig :( Gråter

UlrikaD
0

Har du mat och vatten framme på golvet? Gurka, liknande. Det är lättaste sättet att locka fram henne, samt att hålla henne vid liv såklart.

DenLillaTofflan
0

Ja det har jag men hon kommer inte fram ändå Gråter

UlrikaD
0

Men ser du om hon har varit framme och ätit och druckit?

DenLillaTofflan
0

Nej hon har inte ätit.Vattnet vet jag inte eftersom hon dricker verkligen liite (jag har vatten skål så det finns inga streck heller) men troligtvis har hon inte druckit heller.

UlrikaD
0

Hör du henne fortfarande? Jag bröt ner en halv vägg för några år sen när jag hade en hamster där bakom.
Kan förstå om man inte vill det förstås.

Har hon ingen favoritmat som luktar gott som du kan locka med? Eller lägga utanför och smyga på henne?

juliino
0

Jag skulle ställa/Lägga ut hennes bo och lite saker från buren. Hade en hamster som smet men som efter ett tag gick in i buren själv.

Nasse.Basse
0

Ja som #10 sa hade jag med gjort:) lycka till;)

Mathilda8810
0

Ett tips köp ett lok som passar din samlar låda här kanske du har en hemsida som passar dig http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70110302/ (:

DenLillaTofflan
0

Jag har inte hört henne idag men hon har nog inte vaknat än :)

#9 Jag har bara haft henne i typ en vecka så jag vet inte riktig vad henns favorit mat är :/

Jag började i skolan idag så jag kan typ bara vara vaken till elva och vakta :/

#10 Tack för tipset har gjort det nu! :)

Ingen som vet hur hur länge dom klarar sig utan vatten och mat? :(

Michaela98
0

i öknen har jag hört att dom klarar sig utan vatten länge men vet inte hur länge :/ Min hamster rymmde 5 ggn minst en gång. Och då när jag visste va han va så byggde jag en inhängnad runt så att han inte kunde gå mer än sitt ställe och inhängnaden och sen så la jag hans favorit hus där och så godis som kallas *drops* Dom älskar mina hamstrar ^^Jag la godisarna som ett sträck till huset från där han va… Hoppas att du fångar henne! varför kan du inte riva upp något så hon kmr framm?

DenLillaTofflan
0

#14 För att mamma och jag bor i hyrenslägenhet :/

Mamma ringde typ jouren elr nått men dom sa att det inte gick :(

DenLillaTofflan
0

Puttar upp lite Cummin behöver ALL hjälp hon kan få ;)

DenLillaTofflan
1

Yes jag hörde henne sprattla det betyder att hon fortfarande lever Jippi! Oskyldig

Smulipop
0

Trodde du inte hon levde!?! När rymde hon???Förvånad

Swadika
0

Har du hört henne nu. Jag vet inte hur det är med hamstrar men råttor vet jag inte klara sig länge utan vatten och mat.

Min ena råtta skakade sig och kunde inte komma till maten/vattnet jag var inte hemma på fyra/fem dagar och hade råttvakt som bara skulle ge dem mat och vatten (råttan låg gömd i huset). På dessa dagar var hon så dålig att hon var tvungen att avlivas. Jag vill inte skrämma dig eller så men du måste få reda på sanningen. Din hamster måste ut, och det är nu. Hon kommer inte klara sig i många fler dagar

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Smulipop
0

…jag måste hålla med, om hon inte kommer ut snart kommer det nog aldrig gå….Skäms

DenLillaTofflan
0

#18 hon rymde för 6 dar sen… :/

#19 Jag tror nog att hamstrar klarar sig rätt länge utan vatten eftersom dom bor i öken i det vilda (har läst att dom kan klara sig i nästan 3 veckor i det vilda). Men jag tror inte att tama hamstrar klarar sig så länge så jag frågar er om någon här vet hur länge dom klarar sig utan vatten. Rynkar på näsan

Swadika
0

Om de är vana vid att få vatten varje dag så bildar de ett behov som vilda inte har. om du förstår hur jag menar. Du kan inte försöka kasta in gurka där hamstern är. Då får den i sig något iallafall

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Smulipop
0

Vet inte! jag puttar upp! så kanske nån kunnig kan svara!Obestämd

Michaela98
0

kanshe 1-2 veckor då ? Kan du inte ta in handen och ta ut henne? Ta foto så vi får se vart hon är, så kan vi kanshe få mer ideer

Smulipop
0

Bra ide

DenLillaTofflan
0

#24 Jag tror att hon typ är i väggen mellan badrummet och köket så det går inte att sticka in handen.Det går inte att visa med en bild.Jag kan ju göra film men då måste man väll lägga ut den på you tube först? :S

(jag har inget konto på YouTube)

DenLillaTofflan
1

Yess mamma har lovat att hon ska ringa nån som kan komma och bryta upp köket imorgon! :D Håll ut Cummin jag vet att du klarar det….. :*

BettaSplendens
0

Tänk vilket stohej för en liten hamster, men det visar verkligen att man bryr sig! Glad

Lycka till med Cummin, hoppas hon kommer fram i morgon!

DenLillaTofflan
6

Jippi! Hon har kommit fram hon kom springandes in i badrummet där jag ståg och borstade tänderna! :D

Miss__Linda5
0

Vi hoppas att Cummin klarar sig..även om det ser mörkt ut, mer än 6 dagar är länge utan mat och vatten. Det är lätt att skapa ett konto på videofyme, som sagt är det ju svårt att svara när man inte vet hur det ser ut och sitter Cummin fast så hjälper det nog inte med en video ändå. =/

UlrikaD
0

Härligt att höra!! Se till att försök säkra ordentligt där hon kom in och låg och gömde sig så hon inte kan komma in där igen.

Då lär du sova gott inatt.Skrattande

Miss__Linda5
0

Åhh..hittad! Glad super bra.

[turv]
0

va skönt, nu lär lilla cummin vilja hem  Kyss

Swadika
0

Skönt att höra <3

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Ingunn_1969]
0

Åh, typiskt hamstrar, man blir ju alldeles förstörd av oro när de rymmer och så bara kommer dom strosandes över golvet nån dag som om ingenting har hänt.

Skönt att höra att det gick bra!

/Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

Michaela98
0

ÅÅÅ herregud vilken lättnad :) Hälsa cummin från mig ;) <3