Varför händer allt på samma gång?
Nu verkar allt komma på samma gång….
Först så avled min lilla Goldens Alldagliga Aggda, sedan Happy, sen fick Roslagens Nimbus röd fatty eye och cancer tumör så jag var tvungen att avliva honom, sen i lördags dog min älskade snövit.
Nu hittade jag Teddy i buren med uppsvillna tassar. Vad i hela världen är det här?
Han har inga sår där utan har han bara tappat pälsen och han är helt svullen. :(
Gud vad jag tycker synd om dig Ronja! 
Jag beklarar!
nej vad tråkigt!
Beklagar verkligen :( skickar massa styrkekramar! <3
Vilken otur ni har! Nu får det vara nog med allt det jobbiga.
Skickar styrkekramar <3
Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,
Usch va hemskt :( hoppas allt blir bättre! Massa styrkekramar till dig <3!
Tack allihopa, det känns lite bättre.
Jag ska inte avliva Teddy för ens jag ser vad det är. Men det ser nästan ut som det svider där han har tappat päls. Jag har ingen om vad det är?? 

Håller med nu får det faktiskt vara nog med det jobbiga. För alla tycker jag.
Jobbigt när det händer mycket på en gång :(
#7 Ja det är det verkligen. :/

Det där ser ju ut som en allergisk reaktion. Som människor får när de blivit utsatta för när de inte tål någonting.
Har han varit ute och gått i gräs, blivit stucken av en geting, eller någonting sånt?
#9 Ja, det har du rätt i. Nej han har inte varit ute. Men kan det vara maten jag ger honom? Den som jag ger till alla hamstrarna?
Fy vad tråkigt, jag beklagar
Hoppas det vänder nu!

Har du ringt veternären idag? Jag skulle utan att ens veta vad det är vilja peta i honom lite kortison så svullnaden går ner.
Har du gett honom någonting annorlunda, så visst kan det vara foderallergi, men det sitter så konstigt till.
Kanske han reagerat på spånet?
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Som UllrikaD säger, det ser ut som en allergisk reaktion. Är det inte det så kan du säkert behandla det med antibiotika. Kontakta en vet så fort som möjligt, det vare synd om den lilla hamstern dog.
Hatar när djur blir sjuka. Veterinärer kostar jo så vansinnigt mycket. Tror att grundläggande kontroll av en gnagare kostar runt 400kr hos min vet. Helt sjukt!
Beglagar verkligen. Hoppas att det blir bättre.
*Törstkramis*
Tack allihopa! Jag har ringt veterinären och hon visste inte var det var så vi skulle komma i veckan tror jag. :)Men hon sa att det troligen var någon allergisk reaktion.
Al-Spånet kan det inte vara i alla fall. Det har han haft hela sitt liv, så det borde inte kommit nu. Jag har faktiskt bytt lite mat. Kan vara det. Jag bytte för några dagar sedan, men jag har blandat med den gamla maten.