Vilken är din drömhamster?
Vilken är din drömhamster? Har du den redan hemma? Eller är den en särskillt färg, teckning som din drömhamster skulle ha?
Min drömhamster är nog en silvermink rex eller en koppar rex. 
en bö offwhite rex hade varit himla trevligt :)
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Har väl mina drömhamstrar, alla tre är ju mina favoriter! Silvergrå, silversvart och silverchoklad. Oj, har inte tänkt på att jag bara har silver, hihi! Men sen har ju Linnea (LinneaJohaanson) en riktig liten drömhampis. Troja heter hon och är Svart skp ds rex lh. Ser precis ut som ett litet lamm och är HUR söt som helst! :')
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
En bandad dove vara något.. ursött! <3
Offwhite och caramel är också fina färger! ALLA färger är fina på sitt sätt tycker jag :D

#2 Jag får väl säga tack för komplimangen som Trojas uppfödare:)
Jag har haft mina drömhamstrar hemma redan. Mazarin, Gilbert, Saffran, Timjan och många fler, alla lika mysiga, gosiga och helt underbara.
Sen kanske det finns någon viss färg man skulle vilja ha, fast jag har nog haft de jag har velat ha också.
#2 Säger som dig! Troja är min drömhamster i utseènde. Brage här hemma är den ulitimata personligheten ^^
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Jag skulle vilja ha en creme lh rex :) Om någon vet var man får tag på en sån så säg gärna till! Rexar överhuvudtaget tycker jag är väldigt gulliga.
#4 Haha jo jag vet! :D Var ju hemma hos Linnea dagen innan Trojjisen skulle få sina bebbar, och herregud vilken sötnos! Har sagt till Linnea att ifall det kommer en miniTroja i kullen så vill jag ha den haha! :'D Prinsessan, Chikasaw och Moutain var också hur fina som helst. Du föder verkligen upp små skönheter, Ulrika! :')
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 

#7 Tack, vad gulligt sagt:)
Jag har ju redan 2 st drömhamstrar :)
Tindra & Topas<3
Världens finaste hamstrar!
Jag älskar ds speciellt när dom har bläs!
Älskar även svart med vita tassar! :'D
Är helt förälskad i Ulrikas lilla Professor Pudding! :')
Helt underbart söt är han! 
Annars gillar jag dove, Choklad (Speciellt satin), silvergrå, mink (Speciellt silver), sobel (Även silver) mm.
Listan är lång! :)
Gillar nog alla färger XD
Sköldpaddstecknade är också en väldigt stor favvo! :)
Oj, detta va svårt, färger är nog skp i alla de slag och sen en och annan läcker gulbaserad gosse ^^ Helst i satin också 
Alla mina mysisar är helt underbara, har verkligen ett drömtemperament allihopa 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Jag ÄLSKAR mink bandad dominant spot, men såklart e min andra drömhamster Smulan, som e normalfärgad!
Men annars gillar jag helt sjukt svart med vita tassar som Marro sa,
Sen tycker jag om Dove, Choklad, Offwhite, Jag har förälskat mig i Marros Topas, SJUKT söt!!!!
:´)
Jag tycker ju typ om alla färger haha har väldigt svårt att välja lixom :3
Jag såg ett inlägg med bilder på silvergrå och jag såg en hamster som är från Lojs här på forummet om jag inte har helt fel ^^
Det var från det här inlägget http://hamster.ifokus.se/discussions/4d7149feb9cb46223905eabf-rodogd-silvergra
Kommentar #23 är min dröm hamster, den skulle jag inte tacka nej till :)
Sååå om någon har en kull med en sån planerad så får ni höra av er ! Den färgen har jag inte sätt så ofta här :/
#12 Jag kan få den färgen nu i september. Hör av dig om du är intresserad. 
Åh ! :D Ja absolut !
Jag vet inte, älskar alla färger.. (fast inte rödögt :p) Vill ju ha dvärghamster men det finns såååå många fina guldhamstrar färger, kommer typ ha 100 hamstrar när jag blir "stor".. Vit är inte så fint (även om jag har en vit haha!) för det är så "färglöst".. :)
Ojj, vad svårt! Tror det är mink rex lh, mink satin lh eller lavendel lh satin eller rex:)
MVH FiffiLiina
Toppsen tackar! ;)
Du får köpa en bebbe efter honom då! ^^
#17 jag det var ju kanske det jag typ skulle!!! Han är ju bara så sjukt söt!!!
En svart sköldpadd med riktigt läckra stora fläckar! Men har hört att gula och skp varianter ska ha lite oroligare temperament eller något sånt. Annars är jag väldigt sugen på en korthår :)
Temperament-mässigt är nog min drömhamster en nyfiken hamster med ganska mycket energi, men som ändå kan uppskatta att mysa en liten stund. En som gärna busar runt lite i buren, men inte så den har överskottsenergi. Lagom helt enkelt, antar jag :P
När d gäller temperament så är det min Sky som är en dröm :) Sjukt gosig. Hon kommer från Roonja (Flingans). Hennes färg är magisk den också, bö silvergrå satin 
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
#16 Eller mink ds rex/satin lh:)
MVH FiffiLiina
#19 Det med att gula och skp ska ha oroligare temperament vet jag inget om, har 2 skp flickor och 3 gulbaserade pojkar och ingen av de har något oroligt temperament alla är helt underbart gosiga, båda flickorna lixom kuttrar när man tar upp dom, de verkligen pratar med en 
Amor vincit omnia
#22 Ja, det är väll vad man har varit med om. Men oftast är det så vad jag vet att skp har lite oroligare temprament. I alla fall dem jag träffat. 
#20 Får väll tacka.
Jag är väldigt noga med att alla mina hamstrar och ungar jag säljer är riktigt riktigt snälla och riktigt riktigt tama. 
Eternity är min drömhamster, hon har allt en hamster enligt mig ska ha. Så social så det inte är sant, och sen att hon är en björn. Ibland ser hon verkligen ut som en miniatyrbjörn, det älskar jag
.
Juste, äälskar hennes storlek! Hon är en bautastor hamster, alldeles för stor enligt standarden, men jag gillar det ändå :)
Mvh Alicia.
#23 Ja, tycker bara det låter konstigt mina är alla helt underbara, den av alla mina hamstrar genom tiderna som varit lugnast är Smokie (som jag har nu) som är Black silverpearl
Men då har du bara träffat fel hamstrar 
Amor vincit omnia
Juste, min drömhamster på vintervit har jag också redan haft. Det var min Tingeling, som kom från Vildvittrans. Hon var en sapphire pearl. Hon var inte som de andra vintervita jag haft, hon var så social och man fick bara en känsla av att hon hela tiden var glad, och på gott humör. Hon somnade om man kliade henne bakom öronen.

Jag älskade hennes lilla vita prick ovanför pannan, Tingelingpricken :P
Mvh Alicia.

Kan väl säga att jag har haft många skp och gula också, både lh och kh. Jag har inte märkt någon skillnad alls. Det har väl med avel, linjer och uppfostran att göra som med allt annat.
För nåt år sen hette det att vita chinchillor var hetsigare i temperamentet än andra. Året innan var det black velvet som var det.
Temperamentet sitter inte i färgen. Däremot om du avlar på spattiga, osäkra djur för att få fram den färgen…så självklart.
#25 Kanske det.
Men det är inte bara hamstrar som är skp som har varit annorlunda i temperamentet. Katter som är skp har också varit så. Men dina hamstrar är ju snälla, men jag skrev också "oftast". Dina kanske är just ett undantag. 
#28 Katter också? Har haft många katter i den färgen under åren och aldrig märkt något där heller :P
Amor vincit omnia
#29 Ja, exakt "alla" skp katter jag mött och alla jag träffat har märkt att deras eller vänners skp katter är "falska" som jag brukar säga. Först så kan man ligga och mysa med dem. Och helt plötsligt kan dem ta tag i armen och bara klösa, självklart kan andra katter också göra så, men det är oftare att skp katter gör så. Inte för att jag tycker det är något negativt med skp katter. :) Du kanske har undantag precis som med hamstrarna. ;) Men alla jag träffat och alla kompisar som träffas märker en stor skillnad. Men som sagt så finns det säkert många undantag.
#30 Okej, har aldrig hört det förr, därför jag reagerade på det viset, och då jag själv aldrig upplevt det så känns det bara så konstigt att höra det 
Amor vincit omnia
#31 det förstår jag absolut. Jag skulle säga imot dig om jag inte hade hört det och aldrig varit med om det. Skulle nog bli lite smått galen! 

Har en skp-katt här hemma som jag haft i fyra år. Inga konstigheter med henne heller:)
Däremot har jag en blå katt som är knepig.
#33 Det beror ju på. Jag har träffat en supersnäll skp katt också kom jag på. Men det är den ända som inte är "falsk" som jag träffat.
Men det kanske beror på hur man uppfostrar men jag vet inte.
Min drömfärg på en hamster skulle nog vara en Dove Bandad Rex Kh.
Tempramentmässigt tycker jag mina hamstrar är helt underbara; nyfkna, sociala men ändå helt lugna och sitter helt stilla när jag börjar prata med dom och kommer när man ropar med en ''high pitch'' röst :P
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Oj, nej jag har haft tre skp katter själv genom åren och de har varit superkeliga. Två huskatter och en Sphynx. Inget konstigt alls med deras beteende. Tror det är en myt det där.
#36 En myt som stämmer på dem flesta. Som sagt kan det finnas undantag. Jag kan rabbla upp ett tiotal personer som har träffat/har skp katter som är "falska". och jag kan även pilma en skp katt som är precis som jag beskriver, som bor hos min granne. :) Men sen vet jag även en cornish(stavning) rex som är väldigt falsk, först klappar man och gosar och helt plötsligt klöser hon och river på handen och armen, det har även hänt samma sak med en svart bondkatt jag känner. Men jag orkar inte stå och förklara mig. :) Jag kan filma om några veckor i fall någon absolut inte tror att de "flesta"(påpekar igen, inte alla) skp katter är "falska". (det kanske är 55 av 100 katter som är så. Jag vet inte, men jag är rätt så säker på att det är så.
#37 Har haft kattuppfödning hemma hela min uppväxt och haft väldigt många skp och ingen har varit sådär. Har väl haft "tur" då ;)
#38 eller så har jag haft otur, och väldigt många av mina kompisar.
Men det spelar ingen roll, jag tycker ju inte mindre om skp för det. Jag tycker dem är fina. Men jag får tycka/veta som jag vill och du får tycka/veta som du vill. 
#39 Absolut :)