Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 699 ggr
Nasse.Basse
0

kan jag ha en vattenflaska nu?

När jag köpte min guldhamster Nasse hadde han en vattenskål i buren så vi struntade i att köpa en vattenflaska och fortsatte med en skål. Men den sölas ner hela tiden och jag behöver byta tio gånger om dagen för att de ska vara fräscht. Det skulle vara lättare för både mig och han om vi hade en vattenflaska. Men kan jag nu få han att dricka ur en vattenflaska?

Tacksam för svar:)

Med vänlig hälsning, Maria

Twisted_T
1

Det ska inte vara några problem för han. Är du osäker så kan du ju börja med både flaska och skålen ett tag? Så märker du hur det går. Jag tror dock inte det skall vara några problem.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

goldenhamsters
1

Ja det kan du, men när du byter så är det bra om du också har vattenskål i ett par dagar. Visa honom var vattenflaskan finns, peta på vattenflaskan så att det droppar lite från den och han ser det. Hamstrar är smartare än vad man tror, de förstår rätt fort att de får vatten därifrån Glad.

Mvh Alicia.

Nasse.Basse
0

Tack för svaren båda två!

Jag ska nog ha flaska och skål samtidigt tills jag är säker att han använder flaskan! Glad

goldenhamsters
0

#3 Det är svårt att veta om de använder vattenflaska, jag ser aldrig när mina hamstrar dricker ur sin vattenflaska. Sen så dricker dem så pass lite vatten om dygnet att man inte kan se om det blivit mindre vatten i vattenflaskan.

Så ha vattenflaska och vattenskål några dagar, sen tar du bara bort vattenskålen Glad. Du kan även ge gurka, för det är ju lite som vatten i fast form tycker jag Tungan ute.

Mvh Alicia.

luddtott
0

…ang vattenflaska o om det går åt vatten eller ej…ta en whiteboard penna o märk hur mycke vatten som va i när du fyllde på så ser man…

Nasse.Basse
0

Tack för tipsen #4 och #5!

Smulipop
1

Jag säger som dom andra, har vattenflaskan enstund när du har vattenskålen också, och sen kan du ju markera var vatten nivån var när du fyllde på, så kan du ju visa honom att det finns vatten i flaskan, så efter några dagar tar du bort vattenflaskan. Ock gurka var ett bra tips #4!!!Skrattande