Vad hände med Neo?
Neo har blivit jättekonstig. Jag skulle ta upp honom som vanligt idag, och då högg han till. Han höll kvar i säkert en halv minut. Riktigt j*vla hårt bet han också, och jag visste inte vad jag skulle göra. Han höll kvar, jag försökte dra av honom från mitt finger men han hade ett sånt grepp om mitt finger så han vägrade släppa. Det gjorde så fruktansvärt ont så när jag gett upp hoppet så försökte jag (det kom bara sådär) att kasta av honom. Han höll sig kvar. Tillslut släppte han och jag tittade på såret som det bara rann blod ur.
Jag vet inte varför han bet mig, han gjorde det en gång förut när han träffat Puff (också hane) så det tog jag förgivet att det inte var något farligt.
Men såhär har han inte varit förut. Tog ju denna kull för hans och Lunas underbara "petasåhårtmanvill"-temperament men nu är jag orolig för honom.
Nu springer han runt som en galning i buren och biter på gallret.
Jag vill inte ha en hamster som bits. Då avlivar jag honom hellre.
Min älskade sötplutt <3
Hur gammal är Neo?
Kanske har ont någonstans? Uvva hoppas det bara är nå tillfälligt:(
// Pabblo
Ja, för det låter inte bra om han blivit agressiv….
Han är 3 månader.
Men nu verkar han vara helt normal igen, jag tog upp honom och han låg stilla i handen som vanligt. Inget bitande eller nafsande :')
Men varför gjorde han det tror ni?
Min guldis har bitit mig en gång. Det var också när jag skulle ta upp henne, fast då höll hon inte kvar så länge, utan direkt när hon hade bitit släppte hon igen och typ kisade med ögonen, sen gick hon in i sitt hus, och när jag skulle testa att ta upp henne igen (jag ger mig inte i det första!) så var hon som du säger helt vanlig! Jag vet inte helt säkert, men jag tror inte dom kan ha blivit skrämda, iaf inte Smulan, för jag gjorde på mitt vanliga sätt, sträckte ner handen som jag höll rakt, och stack inte ut nån finger. Men ist för att gå upp i handen som hon brukar bet hon mig! Efter hon hade varit i huset en stund hade jag sköljt och tagit plåster, för det ville inte sluta blöda, och då nosade hon bara lite på plåstret och satte sig i min hand…
Tror du det kan ha varit ett ryck? Eller lite sura bara?