Får hamstrar stopp av toarullar?
Som rubriken säger * Får hamstrar stopp av toa rullar?!* Jag har satt en toarulle vid ett ställe där han alltid biter i gallret och nu har han som tur börjat att bita på den istället :) Och när jag visade mamma så sa hon * Han kommer att få stopp om han fortsätter att gnaga på det där!* Så då blev jag orolig! När han gnager på toa rullen, Sväljer han bitarna han gnager loss eller vart hamnar dom!? Jag börjar bli orolig!
Vissa hamstrar äter upp toarullen, medans vissa bara biter loss bitar (och lämnar dom). Men det är inget farligt (:
(Om han inte äter extremt mycket, typ en hel toarulle, men det tror jag inte han gör)
//Jessie
#1 Tack för svar :D
Har ofta toarullar i buren som hamstrarna kan leka med, har inte upplevt att det hänt något negativt. Min brukar bara gnaga loss och bädda med materialet :)
#3 haha vad gulligt
Äta toarulle…hmmm…det låter märkligt sådant har jag inte lagt märket till under mina 20 år som uppfödare och hamsterägare
…Dock har jag lagt märke till att de gärna vill använda bitar av toarulle som bomaterial…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Mina gnager bara sönder dom faktist. Men dom boar dock aldrig med det. Ser lite roligt ut när man hittar en halv toarulle med en hög småbitar bredvid. (:
//Jessie