Färsk mat?
Hej :) Alla säger att man kan ge torkad majs osv… men jag kollade i kylen och såg att vi hadde salad, tomat, majs, men Allt är ju från konserv burkar och så om ni fattar förutom salladen då ;)
Kan jag ge tomat och majs till honom? Jag försöker ge honom lite annorlunda saker eftersom att han inte gillar det mesta 
Och man kan ju också ge Knäcke bröd till hamstrar. Vilken sort? Och finns det knäcke bröd man inte får ge hamtrar?
Är det en konstig fråga hehehe….

Ja, du kan ge majs ur konservburk till hamstern. Du kan ge de allra flesta grönsaker, tomat brukar dock ingen gilla.
Knäckebröd funkar så länge det inte är massa konstigheter som typ kanelknäcke. Vanligt husman och liknande funkar jättebra.
En hamster kan äta det mesta du äter, bara det är okryddad. Så äter du middag med potatis till så plocka bort lite potatis och ge till honom.
Stekt mat ska man också undvika, fast pannkakor verkar vara ett undantag. Men man behöver ju inte ge en jättebränd pannkaka.
Hamstrar brukar älska färsk broccoli, blomkål, sallad, majs, röd paprika och zuccini. Du kan även ge dem de mesta frukter. Men absolut inte citrusfrukter, avokado eller choklad. Däremot ska man ta bort skalet på frukten och kärnhusen.
Men i princip kan du ge din hamster all okryddad mat. Färsk köttfärs, pannkaka, kokt kyckling, potatis och ris.
Lycka till!
#4 #3 #2 Ok tack så mycket allihopa :D